ODYA Automated NOC

Ağdaki Backbone Switch Sorununa ODYA Automated NOC Nasıl Çözüm Sundu?

Ağdaki Backbone Switch Sorununa ODYA Automated NOC Nasıl Çözüm Sundu?

Türkiye’nin en büyük grup şirketlerinden birinin ana veri merkezinde, ağ trafiğinde beklenmedik bir artış ve internet erişiminde ciddi bir yavaşlama yaşandı. BT ekibi, ağ performansındaki bu anormal durumu tespit etmekte ve çözmekte zorlanıyordu.

Zaman ilerledikçe ağ trafiğindeki artış ve yavaşlama, çalışanların verimli bir şekilde iş yapmalarını engelledi. Veri merkezindeki aksamalar nedeniyle iş sürekliliği kaybı yaşandı ve bu da şirketin günlük operasyonlarını olumsuz etkiledi. Teşhiste geç kalınması ile beraber şirketin sundukları hizmetlerde gecikmeler ve kesintiler meydana geldi. Müşteriler, yaşanan aksamalardan dolayı memnuniyetsizliklerini ifade ederek şirketle ilgili problemlerini sosyal medya kanallarında duyurmaya başladılar. Ağdaki sorun, siber güvenlik önlemlerini de zayıflattı ve potansiyel veri kaybına yol açtı. Backbone switch trafiği izole edememe durumu, şirketin hassas verilerinin güvenlik açısından tehlikede olmasına neden oldu.

ODYA Automated NOC Nasıl Çözüm Sürecini Hızlandırdı?

1.Adım: NOC Otomasyonu Tarafından Algılanan Sorun

NOC otomasyonu, aniden artan ağ trafiğini algıladı ve bu durumu birinci öncelikli bir olay olarak tanımlayarak otomatik bir destek talebi oluşturdu.

2.Adım: Derinlemesine Analiz ve Tanılama

Otomasyon, backbone switch port trafiğini ayrıntılı bir şekilde inceledi. Analiz sonucunda, bir içerik filtreleme hatası nedeniyle aşırı veri trafiğinin switch üzerinde yoğunlaştığı belirlendi.

3.Adım: Otomatik Sorun Giderme ve Yedekleme

NOC otomasyonu, etkilenen portu otomatik olarak izole etti ve yedek bir porta trafiği yönlendirdi. Bu, switchin performansını düşüren hatalı trafiği engelledi ve diğer cihazlara etkilemeden normal çalışma düzenine dönüldü.

4.Adım: Bildirim ve Raporlama

Otomasyon, BT ekibine ayrıntılı bir rapor göndererek, yaşanan hatanın içerik filtreleme konfigürasyonundan kaynaklandığını belirtti. Ayrıca, benzer hataların önlenmesi için önerilerde bulundu ve bu tür durumların izlenmesi için uyarılar oluşturulması gerektiğini vurguladı.

Sonuç

NOC otomasyonu, şirketin ana veri merkezindeki ağ sorununu hızla tanımlayarak, derin analiz ve otomatik müdahale ile çözdü. Bu sayede, şirketin kritik sistemlerine zarar gelmeden ağ performansı normal seviyelere döndü. NOC otomasyonu, teknik sorunları tespit etme ve hızlı çözüm üretme konusundaki etkinliğini bir kez daha kanıtlamış oldu.

Bu postu sosyal medyada paylaşın!

Facebook
LinkedIn
X
ODYA Automated NOC ile ilgili bilgi almak için bizimle iletişime geçin!
HAKTAN SAVAŞ

Recent Posts

Neden Zabbix Yönetilen Hizmet Olarak Tercih Edilmeli?

Neden Zabbix Yönetilen Hizmet Olarak Tercih Edilmeli? Zabbix, güçlü bir açık kaynaklı izleme çözümüdür. Ancak…

8 dakika ago

Zabbix Agent Nedir? Agent ve Agent 2 Arasındaki Farklar

Zabbix Agent Nedir? Agent ve Agent 2 Arasındaki Farklar Son dönemlerde izleme çözümleri denince akla…

1 saat ago

Hassas Verilerinizi Nasıl Koruyabilirsiniz?

Hassas Verilerinizi Nasıl Koruyabilirsiniz? Hassas Veri Nedir? Hassas veri, yetkisiz erişim, ifşa, değişiklik veya yok…

1 gün ago

Servis Odaklı İzleme (Service Monitoring) Nedir?

Servis Odaklı İzleme (Service Monitoring) Nedir? Servis Odaklı İzleme yaklaşımı ya da bir diğer adıyla…

3 gün ago

Imperum ile Siber Güvenlik Operasyonlarında Fark Yarat!

Imperum ile Siber Güvenlik Operasyonlarında Fark Yarat! Giderek karmaşıklaşan tehdit ortamında SOC ekiplerinin hız ve…

3 gün ago

NOC Operasyonlarında Akıllı Ticket Otomasyonu

NOC Operasyonlarında Akıllı Ticket Otomasyonu! Modern BT altyapılarında her geçen gün artan sistem karmaşası ve…

4 gün ago