AI Destekli NOC Sistemleri İnsan Gücünün Yerini Mi Alıyor?

NOC süreçlerinde kullanılan otomasyon teknolojisi sayesinde insan uzmanlığına olan ihtiyacın tamamen ortadan kalkacağına dair fikirlere kapılabiliyoruz. Peki bu ne kadar doğru? AI Destekli NOC sistemleri gerçekten insan gücünün yerini alabilir mi? Yakın zamanda böyle bir senaryo pek mümkün görünmüyor. Otomatize edilmiş NOC iş akışları, işinizi daha iyi hale getireceği kesin ancak insan kaynağının uzmanlığını tek kalemde silmesi imkansız.

Peki NOC Otomasyonu NOC Ekipleri için İş Akışlarını Nasıl Daha Verimli Hale Getirir?

AI Destekli NOC

1) Uyarı yorgunluğundan kurtulmanızı sağlar

NOC ekipleri bir gün içerisinde inanılmaz derecede yüksek sayıda çağrı ile ilgileniyor. Logic, biletlerin hacmi ne kadar büyükse işinizi etkili bir şekilde yapmanın da o kadar zor olacağını öngörüyor. NOC ekibinde görev alan pek çok kişinin, bazen alarm yorgunluğu olarak da bilinen tükenmişlik yaşamasının nedeni tam olarak budur. Yüksek derecede kritik önem taşıyandan daha az kritik kesintilere kadar geniş yelpazede alarm ile uğraşılması dikkat dağınıklığına ve zor odaklanmaya sebep olabiliyor. Özellikle kritik çağrılarda (aramalarda) bu yorgunluğun ve dikkat dağınıklığının yaşanması organizasyonun potansiyel olarak zarar görebileceği anlamına geliyor.

ODYA Automated NOC gözlemlenebilirlik ve olay yönetiminde tekrarlanan günlük görevlerin büyük bir kısmını otomatize eden teknolojiye kaydırır ve tüm olay/alarm sürecini kolaylaştırılıp optimize eder. Son kullanıcının, parola sıfırlama gibi basit isteklerinin çoğunu yerine getirmesine olanak tanıyan otomasyon sayesinde profesyonel BT uzman kaynağı, yeteneklerini daha önemli görevlere harcayabilecekleri zamana sahip olur.

2) İletişimi geliştirmenize olanak tanır

Yoğun bir NOC ortamında bir olay meydana geldiğinde, sürecin bir darboğaza çarpması veya karmaşa içerisinde kaybolması son derece kolaydır, özellikle yükseltmenin gerekli olduğu durumlarda endişe verici bir boyut taşır. L1 seviyesindeki ekip üyesi olaya yönelik hemen bir talep başlatabilir ancak bu süreç düzgün yönetilmezse bundan sonra nereye varacağı, ne kadar yıkıcı olacağı bilinemez. ODYA Automated NOC, arıza tespit ve çağrı yönetimi sürecini otomasyon ile destekleyerek çözüm sürecinin sorunsuz ve zamanında ilerlemesi için bildirim ve üst kademeye iletme sürecini kolaylaştırmak üzere özel olarak tasarlanmıştır.

İzleme sisteminden gelen çağrıya otomatik bir takip mesajı tetiklenir. Çağrı karşılanır, know-error known-solution çerçevesinde çözüme kavuşturulur. Sorun çözüldüğünde olay kapatılır ve duruma dair bildirim gönderilir. Sorunun çözülemediği durumlarda daha fazla inceleme ve dikkat için L2 ve L3 seviyelerine eskale edilir. Bu, maliyetli gecikmeleri ortadan kaldırmak için iletişim hatlarının her zaman açık kalmasını sağlamaktadır.

3) Otomasyon daha kapsamlı olay yönetimi süreçleri sağlar

Bir olay tetiklendiğinde ve bunu çözebilecek bir NOC çalışanı mevcut olduğunda genellikle herhangi bir sorun yaşanmaz. Ancak bu kişi müsait değilse ya da zamanında yanıt verme kapasitesine sahip değilse ne olur? Otomasyonun devrede olmadığı senaryoda bir çağrı belirsizlik içinde kalabilir. Çağrıya dönüş ve olay çözümü çok geç gerçekleşebilir. ODYA Automated NOC, çağrı yönetimi süreçlerini otomasyon teknolojisi ile uygulandığında olay yönetimi süreci çok daha verimli gerçekleşir.

Bir olay tetiklendiğinde kritiklik durumuna göre ilgili temsilci bilgilendirilir. İşte teknolojinin gerçekten fark yarattığı yer burasıdır. Kritiklik derecesine göre çağrıya yönelik bildirimler e-posta, SMS ya da çağrı kaydı dahil olmak üzere çeşitli yollarla iletilir, böylece sistemde bir kesinti meydana geldiğinde tüm ilgili birimler anında haberdar olur, çağrının gözden kaçması imkansız hale gelir, kesintiye anında müdahale edilir. İnsan müdahalesine gerek kalmadan tüm süreç otomatik olarak işler.

4) Daha iyi raporlama, daha iyi performans

NOC ekipleri en iyi performansı elde edebilmek için daima bir adım önde olmaları gerektiğini bilir. En iyi performans için de sürekli süreç iyileştirmeleri gereklidir. Bu durum ancak ayrıntılı, stratejik raporlama ve analiz yoluyla sağlanır. Manuel olarak yapılması zorlu bir iştir ve muhtemelen pek de zevkli olmayan görevler listesinin başında yer alır. ODYA Automated NOC çözümü gelişmiş takip ve raporlama yeteneğine sahiptir, bu gerekli verilerin tek bir tuşa basarak anlık alabileceğiniz anlamına gelir. Daha sonra, devam eden başarı ve gelecekteki iyileştirme için en iyi uygulamaların belirlenmesine ve geliştirilmesine yardımcı olmak üzere gelişmiş analizler gerçekleştirilir.

5) Kurumun tüm ilgili kişilerinin süreçlere hakim olmasını sağlar

Kurumunuzda bulunan üst düzey yöneticiler veya hissedarlar yaşanan önemli kesintiler ile ilgili güncel bilgilere sahip olmak isteyebilir. Kimin neyi bilmesi gerektiğini, kesinti ve arıza durumlarında bu iletişime öncülük etmekten kimin sorumlu olacağını bulmak ve açık bir diyalog yürütmek zorlu ve zaman alıcı bir görev olabilir.

ODYA Automated NOC ile kurumun belirlediği yöneticilere otomatik uyarılar gönderilebilir, böylece onların döngüde tutulması sağlanır ve iş akışları, diğer iş paydaşlarını kritik olaylar hakkında bilgilendirecek şekilde ayarlanabilir. Ek olarak, yönetim kadrosunu güncel ve bilgi sahibi tutmak için olay çözümleme performansı ve ortalama onarım süresi (MTTR) hakkında ayrıntılı raporlar oluşturulabilir.

Bu avantajların kurumunuzun NOC sürecinde nasıl ortaya çıkabileceğini kendiniz görün.

Bu blog yazısını sosyal medyada paylaşın!

Facebook
LinkedIn
X

Başlıklar

Bizimle iletişime geçerek ODYA Automated NOC’a dair detaylı bilgi alın!
Bu formu bitirebilmek için tarayıcınızda JavaScript'i etkinleştirin.
İsim - Soyisim
BT Hizmet Yönetimi NOC Sistemleri