Database Performance Monitoring Nedir? Neden SolarWinds DPA Çözümü Tercih Edilmeli?

Otomasyon ve orkestrasyon, proaktif bir yönetim ve olay müdahalesi için, iş açısından kritik çağrılar da dahil olmak üzere, belirli manuel süreçleri otomatikleştirerek Ağ Operasyon Merkezine (NOC) büyük bir değer getirebilir.

NOC ekosisteminde dikkat her zaman önemli bir unsurdur. Yasal sorunları, uyumluluk sorunları, şirketin benimsediği teknoloji ve sistemlerin hacmine ilişkin her daim ortaya çıkarılacak çok şey vardır. 

NOC, olay yönetiminin ve aradaki her şeyin hayati bir noktasında olduğundan, işletmenin de sürekli olarak dahil olması gerekir. Tam da bu sebeple NOC ekipleri baskıya her zaman açıktır.

Entegre, Otomatik Yanıt: Ortamınıza İdeal Uyum

Otomatik olay müdahalesi; otomatik olay tespiti, bildirimi ve çözümü gibi verimliliklerin kilidini açar.

Olaylara müdahalenin, üretim sistemlerindekiler gibi görev açısından kritik birçok temas noktası içeren karmaşık bir süreç olduğunu biliyoruz. En yaygın zorluklar arasında güvenilir yetenek eksikliği ve hiç de şaşırtıcı olmayan bir şekilde prosedür ve süreçlerin karmaşık olması yer alıyor; bu da otomatikleştirilmesinin zor olduğu konusunda yanlış bir algı yaratabiliyor.

Ancak olaylara müdahalede otomasyonun faydaları, NOC ekiplerinin karşılaştığı zorluklardan çok daha ağır basıyor:

  • Otomasyon, olayları manuel müdahalelerden çok daha hızlı işleyebildiği için ihtiyaç duyulan hızı da beraberinde getiriyor; bu da daha hızlı bir ortalama çözüm süresi (MTTR) anlamına geliyor.
  • Otomasyon aynı zamanda görevleri ve süreçleri tutarlı bir şekilde yerine getirirken, ayrı çalışma saatlerindeki ekiper, farklı şekilde işlerini yönetebilirler.
  • Manuel izleme, alarmların gözden kaçmasına sebep olabilir, otomasyon destekli 7/24 uçtan uca izleme hiçbir alarmın gözden kaçmamasını sağlar. 
  • Otomasyon, olaylara ve müşteri beklentilerine göre anında ölçeklenebilir.

Yeni ve Geliştirilmiş (Otomatikleştirilmiş) Olay Yönetimi

NOC ekipleri ODYA Automated NOC‘un sunduğu otomasyon desteği ile daha büyük başarının temelini oluşturabilirler.

Bir Yerden Başlamalısınız!

NOC ekipleri için sorunlar ortaya çıktığında, ister ilk kez ister yirminci kez olsun, mevcut bir süreç veya akış şemasına göre süreçte neyin yanlış gittiğini ve bunu düzeltmek için ne yapılması gerektiğini belirlemek gerekir. ODYA Automated NOC’un ilk adımı teşhistir. 7/24 izlediğimiz BT ekosisteminde sahip olduğumuz  bilgilerle ve kaşılaşılan sorunla/sorunlarla başlamak, ardından bunları bilinen sorun-bilinen çözüm matrisine eklemek en doğru yöntemdir. Buradan, potansiyel iyileştirmeyi belirlemek için süreci ve elde ettiğiniz değeri değerlendirin. Temel olarak sorunu yeterince çözdü mü?

En iyi otomasyon başlangıç noktasını ararken alarm ses düzeyine bakmak ve bunu ciddiyetle dengelemek önemlidir. Bir mühendisin komutları çalıştırmaya başlayabilmesi için bir cihazda oturum açması kadar basit olabilir; bu küçük başlangıç, insanların tamamlayabileceğinden daha hızlı çalışmayı mümkün kılar. Yol boyunca daha fazla şey öğrenildikçe otomasyon döngüsüne daha fazla süreç eklenebilir.

İşletmeler yatırım getirisini genellikle kendisinin veya BT’nin aldığı değere göre ölçtüğünden, yatırım getirisi (ROI) burada devreye giriyor. Ancak gerçek olaylara müdahale iyileştirmeleri için ROI, otomasyonun bir adım daha ileri götürülüp götürülemeyeceğini göstermek amacıyla NOC ekibine sağladığı değere göre de ölçülmelidir.

Yanlış Pozitifler ve Bitmeyen Gürültü

Yanlış pozitifler, NOC ekiplerinde tükenmişlik yaratan en problemli süreçlerdir. Yanlış pozitifler, hiç bitmeyen gürültü ve uyarı yorgunluğu nedeniyle, alarm ekranını çalıştıran NOC ekiplerinin ne zaman ne yapacağını bilmesini zorlaştırır. Yanlış pozitifler NOC ekip üyelerinin stres seviyelerini artırır ve hızlı tepki verme yeteneğini azaltır.

Diyelim ki aynı anda 40 alarm geliyor, ancak bunların arasında, kaçırılmış bir kritik alarm var. Çok geç kalındığı için kimsenin bilmediği bir kesintiye sebep olmuş durumda. Şirketin hizmet verdiği müşteriler çağrı merkezlerini aramaya başladığında ve NOC ekipleri yoğunluk içerisinde kaybolduğunda işler çok daha karmaşık bir noktaya geldi demektir. 

Aşırı çağrı gibi sorunlardan kaçınmak için olay müdahalesindeki otomasyon dikkatle ele alınmalıdır. Bir alarmın devreye girmesi nedeniyle sadece çağrı açılması, sorunun çözüleceğini garanti etmez. Alarmın şiddetinin farkında olmak gerekir.

Örneğin, ekibin bir üyesi bir alarmı, gönderildikten 3-5 dakika sonra fark edebilir, ancak alarmın aslında saatte 25 kez geldiğini ancak bir dakika içinde kesildiğini anlayabilir. Bu, bir etkinlik için saatte 25 çağrının açıldığı anlamına geliyor ve maalesef bu durum ideal olmaktan uzak bir senaryo. Bunun yerine, miktarı kontrol altında tutmak ve çağrı yorgunluğunu önlemek için çağrılar ile ilgili kısıtlamalar da zorunludur.

İşletmeler otomasyonun mevcut sorunu kendileri adına çözmesini beklemeye ek olarak süreç hakkında bir bütün olarak düşünülmelidir. Bu, gelen yanlış pozitif çağrı türlerini tanımlamaya başlamayı ve ardından cihazın kullanılabilirliğini ve alarm geçmişini belirlemek için sağlık kontrolleri ve doğrulamalar oluşturmayı (gürültüyü muhtemelen azaltacak eylemler) içermelidir. ODYA Automated NOC işletmelerin NOC ekiplerine yük bindirmeden otomasyon desteği ile yoğunluğu önleyecek iş akış süreçleri tasarlar. 

Orkestrasyonun Değeri Düşük mü?

Otomasyon ve orkestrasyon ve aralarındaki farklar açısından günümüzün işletmelerinde pek çok kafa karışıklığı var. Otomasyon, meydana gelen izole olaylarla iyi bir şekilde eşleşir. Orkestrasyon bu otomasyonları alır ve bunları bir akış içinde bir araya getirir. Her ikisi de işletmeler için büyük önem taşımaktadır. Çoğu zaman teknik ekipler, neler olduğunu anlamak için birden fazla cihazda oturum açar. Çeşitli sistemlere ve çeşitli ölçümlere bakarlar. Orkestrasyonun büyüsü burada gerçekleşir. Yüzlerce cihaza ping atmaya, yapılandırma değişikliklerini kontrol etmeye veya en son bakım etkinliğini görmeye ne dersiniz?

Orkestrasyon, karmaşık bir süreç gerektirdiğinden ve bunu otomatikleştirdiğinden, uzaktan iyileştirmeye olanak tanır ve insan müdahalesinden önce mümkün olduğu kadar ayrıştırılmasını kolaylaştırır.

Ekipler günün sonunda orkestrasyona giden yolu bulurlar çünk bu  zaman içinde doğal olarak “bir sonraki adım” haline gelir. Sürecinizi değerlendirirken orkestrasyon hakkında düşünmeye başlamak, otomasyon ve orkestrasyon yolculuğunuza çok daha fazla değer katar. Örneğin,CMBB’nize bakma ve bir yapılandırmanın en son ne zaman değiştirildiğini öğrenme ve aynı zamanda bu yapılandırmayı cihazdan alma becerisi kesinlikle değerlidir; bu, sizin için mevcut olan sürece katlanarak değer katar.

Eylül 2023’te yürütülen bir anket, günümüz şirketlerinin yarısının manuel ve şirket içi komut dosyalarının bir kombinasyonunu kullandığını ve dörtte birinin hâlâ çoğunlukla manuel olanlara güvendiğini ortaya çıkardı. Otomasyon ve orkestrasyon platformunun kullanılması, BT’nin halihazırda sahip olduğu komut dosyalarını kullanmasına ve ardından belgeler ekleyip bunları genişletmesine olanak tanır.

Elbette, 10 yıllık ve hala değerli olan toplu iş dosyanızı kullanabilirsiniz. Orkestrasyonu daha da ileriye taşımak için önceki ve sonraki adımları tamamlamak için bundan yararlanmanızda bir problem yok. Yeniden yazma zamanı geldiğinde, bunu yalnızca yeniden kullanılabilir blok için yapabilir ve mevcut sürecinize entegre edilmiş güncellenmiş bir sürüm elde edebilirsiniz. Her şey “kendi kodunuzu getirdiğinizde” yeni bir otomasyon oluşturmak için giriş çıtasını düşürmekle ilgilidir.

Kendi kendini iyileştirme

Kendi kendini iyileştirme pek çok seviyeden oluşur. Halihazırda belgelediğiniz süreçleri içeren ve dolayısıyla sonuçlarını bildiğiniz versiyonda gözden kaçırmak kolay olabilir. Büyük dil modelleri ve yapay zeka gibi daha yeni gelişmeler, pek çok yeni girişimi teşvik ediyor ve konu kendi kendini iyileştirme olduğunda önemli değer sağlıyor. Ortaya çıkan amaca dayalı ağ oluşturma (IBN) kavramı, ağ modellerini, yeteneklerini ve hacimlerini gözlemlediği ve bir şirketin politikasına göre kararlar aldığı için kendi kendini iyileştirmenin bir örneğidir.

Zamandan tasarruf etmek ve otomatik iyileştirmeden yararlanmak için otomasyonları karşılaştırma ve kendi kendini iyileştirme perspektifinden nerede büyüyebileceğinizi görme fırsatlarına ilişkin görünürlük elde edebilirsiniz.

NOC iş akışlarında otomasyon, kart arızaları veya kart geçişleri gibi süreçleri tamamlayabilir. Bu gibi durumlarda, olayın geldiğini ve olası bir donanım arızasını belirlemek için tanılamanın otomatik olarak çalıştığını görebilirsiniz. Kartı otomatik olarak değiştirebilir, arızalı kartı tanımlayabilir ve ardından sorunun saha operasyonlarından onarılması için bir destek bildirimi gönderebilirsiniz. Son olarak, mevcut alarm durumunu ve dağıtım durumunu anlamak için bu gönderimi takip edebilir ve ardında  alarm temizlendiğinde olayı kapatabilirsiniz.

Kazanç, kesintileri proaktif bir şekilde önleyerek, çağrı kayıtlarını otomatik olarak göndererek, boşa harcanan zamanı azaltarak ve genel ağ sağlığını koruyarak elde edilir. Risk azaltma, otomasyonun olayları halletme becerisine ek bir avantajdır ve bu aynı zamanda risk ve uyumluluk ekiplerine de fayda sağlar.

Yarının Olaylarının Etkilerini En Aza İndirmek İçin Bugün Proaktif Olun

Eğer hala olaylara tepki veriyorsanız, o zaman tamamen yanlış yolda ilerliyorsunuz demektir. Zaman azlığı geçerli bir mazeret gibi görünse de BT, bunun süreçlerin proaktif olmalarını engellemesine izin veremez. NOC 7/24 çalışan bir fonksiyondur ve karşı karşıya olduğu baskı da 7/24 özelliğe sahiptir. Basitçe söylemek gerekirse, NOC ekiplerinin proaktif olmamak ve bunu nasıl yapacaklarını çözmek için pek zamanları yoktur. Yaptığımız toplantılarda olay yönetimi ve alarm yönetiminin tüm hareketli parçaları nedeniyle birini eğitmek için yeterli zamanlarının olmadığı sıklıkla söylenir. Peki ya tek bilgili kişi işten ayrılırsa? 

İşletmenizde yaklaşımınızı yükseltmenin bir yolunu bulmak kritik önem taşır. Örneğin, birleşme ve satın almalar, farklı konfigürasyonlardan ve farklı şirket standartlarından gelen ağ cihazlarının sayısını kolaylıkla katlanarak artırabilir. Servis güvencesi BT ekiplerinin daha sonra cihazlar, ağlar ve standartlarını anlamaları ve aralarında ayrım yapmaları ve ayrıca bu standartlara göre sorunları gidermeleri gerekir. Diyelim ki bu durumda yukarıdakilerin hiçbiri belgelenmedi. Bu örnekteki kararların, her cihaz için geçerli olan tek bir standart oluşturması ve sorun gidermenin cihazlar arasında tutarlı bir şekilde yürütülmesini sağlaması gerekir. Çeşitli yazılımlardaki yapılandırma bilgilerinin proaktif olarak anlaşılması için bir süreç uygulamaya konabilir ve hükümler belirli bir şirket standardına uygun hale getirilebilir. Buradan gerekli değişiklikler belirlenerek günün en uygun saatinde yapılması planlanır.

Proaktif olmak için ne kadar çok eylem gerçekleştirirseniz, BT ekiplerinizin de proaktif düşünmeye başlaması için o kadar çok zaman kazanırsınız. Elbette yapılacak yeni işleri belirleyeceksiniz ve her zaman bir sonraki adım olacak, ancak basit, gürültülü görevleri iyileştirmeye ve otomatikleştirmeye başlamak, ona ulaşmadan önce bir sonraki adım hakkında düşünmek için daha fazla zaman açacaktır.

Olay yönetiminizi otomasyonla dönüştürmek, NOC iş akışlarınız için harikalar yaratacak ve baskı ne olursa olsun onu gelecekteki başarıya hazırlayacaktır. 

Bu postu sosyal medyada paylaşın!

Facebook
LinkedIn
X

Başlıklar

ODYA Automated NOC ile ilgili bilgi almak için bizimle iletişime geçin!
Bu formu bitirebilmek için tarayıcınızda JavaScript'i etkinleştirin.
İsim - Soyisim
BT Hizmet Yönetimi NOC Sistemleri