Konsolidasyon; sistemler arasında daha sıkı entegrasyon sağlayarak ekipler arasında mükemmel bir iş birliğine olanak tanır. Bu, ortalama çözüm süresinde bir azalmaya ve sonuçta kesintiler meydana geldiğinde maliyetlerin düşmesine neden olur. Ancak konsolidasyon tek başına yeterli değildir. BT departmanlarının ayrıca otomasyon yoluyla destek operasyonlarını kolaylaştırmaya çalışması gerekmektedir.
Uygulama Performansı İzleme (Application Performance Monitoring), Veritabanı İzleme (Dtabase Monitoring), Altyapı İzleme (Infrastructure Monitoring), Ağ İzleme (Network Monitoring), Güvenlik (Security) ve BT Hizmet Yönetimi (IT Service Management) çözümleri BT ekiplerinin hem operasyonel kolaylığının hem maliyet avantajı elde etmelerinin anahtarıdır.
Bir karmaşıklık katmanı eklemek, doğrudan BT ekipleri tarafından çalıştırılan açık kaynaklı ürün ve teknolojilerin dağıtımını veya devralınmasını artırıyor. BT profesyonelleri, geliştiriciler için tasarlanmış arayüzler sayesinde üretim iş yüklerini yönetiyor, izliyor ve güvence altına alıyor. API'ler ve yazılım etkinleştirme, rutin görevleri ortadan kaldırmak için harika çözümler olabilir ancak en azından biraz programlama gerektirir. Bu, operatör iş yüklerinin büyük kısmını temsil eden bir avuç uygulamayı yönetmek için harikadır ancak BT'nin de sorumlu olduğu yüzlerce veya binlerce daha az sıklıkta veya yeni görev için pratik değildir.
BT süreç odaklı özellikler inovasyon döngülerinde her zaman geç ortaya çıktığı için ekipler hızla gelişen birçok projenin inceliklerini anlamak ve kendi araçlarını sıfırdan oluşturmak konusunda kendi başlarına bırakılabilir. Yazılım geliştiricilerden düzinelerce kod tabanı için uzmanlığa sahip olmasının beklenmesi, beceri açığından kaynaklanan önemli bir karmaşıklık yaratıyor.
İşletmeler, birden fazla açık kaynak teknolojisi ve modern uygulama mimarileri (konteynerler/mikro hizmetler) için bu sistem uzmanlığını sağlamak üzere izleme ve yönetim çözümlerini giderek daha fazla benimsemekte. Otomasyon karmaşıklığı ortadan kaldırarak, BT ekiplerinin pahalı ve zaman alıcı bir eğitim yatırımı olmadan mevcut uygulama, mimari ve operasyon karmaşıklığını kontrol altına almasına imkân tanıyor. Daha da iyisi, personelin daha fazla uzmanlaşmasından kaynaklanan ek yönetim karmaşıklığına olan ihtiyacın azaltılmasına yardımcı olur.
Giderek dağıtılan sistemler ve yeni platformlarla uğraşmak için BT ekiplerinin yeterli zamanı yok, bunları yönetmek için kullanılan ürünlere yansıyan karmaşıklığı ise baş ağrıtmayacak kadar az. Uçtan uca BT ekosistemine yönelik inceleme ve analiz yapılarak ve bu analizler neticesinde saptanan ihtiyaçlara yönelik yatırımlar yaparak, kritik hizmetlerinizi ve BT ekosisteminizi uçtan uca yönetebilirsiniz.
İş uygulamaları veriler üzerine kuruludur. Bu veriler neredeyse her zaman bir veritabanının içinde saklanır. Tam da bu sebeple veritabanı görev açısından kritik bir varlık haline gelmektedir ve sorunlar ortaya çıktığında hızla giderilmesi gerekir. Günümüzün bulut tabanlı, dağıtılmış uygulama dünyasında, veritabanı performansı sorunlarını gidermek zordur. Bir kullanıcı ile verileri arasında ağ depolama, sanallaştırma, işletim sistemi gibi birçok katman vardır. Son kullanıcılarınız için kötü bir deneyime neden olan darboğazların meydana geldiği tüm alanlar bu alanlardır.
İhtiyaç duyulan şey, veritabanı motoruna, işletim sistemine, sanallaştırma katmanına ve depolamaya ilişkin bilgilerdir. Bu nedenle çözüm, her katmandan ilgili metrikleri toplamaktan geçer. Temel neden, aşırı yüklenmiş depolama veya VM ana bilgisayarındaki hatalı bir yapılandırma ayarı olduğunda DBA'nızın bir sorguyu ayarlamak için uzun saatler harcamasını istemezsiniz.
Modern bir işletme "sadece" bir bulut sağlayıcısı yerine birden fazla bulut sağlayıcı kullanmasının çeşitli ve geçerli nedenleri vardır. Bu durum birçok zorluğu da beraberinde getirmektedir: bağlantı, çoklu bulut yolculuğundaki ilk engellerden biridir.
Eski bir ağda, yönlendirme yollarını korumak ve yük dengeleyicilere hangi uygulamanın başka bir uygulamayla konuştuğunu söylemek basit bir görevdir. Şirketler buluttaki ağın sahibi değildir ve her vendor farklı bir yük dengeleyici seti kullanır. Her sağlayıcı, bulut örneğini şirket içi bir ortama bağlamak için özel VPN çözümleri sunar ve bunlar olgun çözümlerdir.
Başka bir bulut sağlayıcısı devreye girdiğinde işler karmaşıklaşır. Hibrit altyapıların izlenmesinde -çoklu bulut senaryolarında da geçerli olan- basit bir gerçek vardır: Konumlar arasındaki bağlantılara ilişkin yukarı/aşağı bilgilerinden daha fazlasına ihtiyaç duyarız. Çoklu bulut senaryoları, çıkış ve lisanslama açısından beklenmedik maliyetlere hazırdır.
Şirket içi BT ekosisteminde, ağ ve depolama mimarilerinizi izlemeye ve yönetmeye yönelik multi-vendor altyapı çözümleri genellikle birbirleriyle entegre olmaz. BT profesyonellerinin ister şirket içinde ister bulutta veya hibritte, BT altyapılarını izlemek için vendor bağımsız bir çözüme ihtiyacı vardır.
Bir uygulamanın çeşitli özel ve genel düğümler üzerinde izlediği yolu analiz edebilen ve aynı zamanda optimizasyona yardımcı olması amacıyla zekâ elde etmek için yeterli bilgiyi toplayabilen bir çözüm, görünürlüğü netleştirebilir ve ortalama çözümleme süresini mümkün olduğu kadar düşük tutabilir. BT varlık yönetimi bugünlerde bir zorunluluktur ve yayılmanın nasıl azaltılacağı ve nasıl tasarruf edileceğine dair bilgiler sağlar.
Şirketlerin, hibrit BT ortamlarında fiziksel ve sanal sunucuların, konteynerlerin, özel bulutun, depolamanın ve ağ altyapısının sağlığını ve yapılandırmasını güvence altına alacak çözümlere ihtiyacı vardır.
Ağlar, BT ekosisteminizin kalbidir. Ağ oluşturma, BT'nin hiçbir zaman geçerliliğini yitirmeyecek bir yönüdür. Şirketlerin ağ yapıları yıllar içerisinde hem boyut hem de karmaşıklık açısından büyüme göstermiştir. Bunun nedeni büyük ölçüde parçası oldukları kuruluşların da aynı ölçüde büyümesidir.
Ağı oluşturan çok çeşit cihaz vardır; kurumsal LAN'lar, bağlantı noktalarına, kablolu masaüstü ve dizüstü bilgisayarlar, ofis alanlarında her yerde bulunan Wi-Fi, bunların yanı sıra daha radikal cihazları kapsamaktadır. Ağda önemli rol oynayan karmaşık cihazların çokluğu izlenmesini ve yönetilmesini zorlaştırabilir.
Ağ yapısının karmaşık olması ağınızı yönetmenin de karmaşık olacağı anlamına gelmez. Kurumsal altyapıdaki diğer tüm alt sistemler gibi ağınızın da gerektiğinde esneyebilecek şekilde inşa edilmesi gerekir.
Çoğu ağ izleme aracı yalnızca güvenlik duvarınıza ulaşana kadar iyidir. Ağınızın yarısı kontrolünüz dışında kaldığında neler olduğunu bilmek zordur. Ağ izleme çözümünüz, bulut hizmetlerinin dağıtım durumunu anlamalı ve dağıtım yolu boyunca kritik analizi ve görselleştirmeyi görüntülemelidir. Ağınıza kimin ve neyin bağlı olduğunu, bunların ne zaman ve nereye bağlandığını bilmeniz gerekir.
Evden çalışmanın yaygınlaşması ile uç noktaların sayısı da arttı. Bununla bağlantılı olarak uç noktaların sayısının artması ile saldırı vektörlerinin sayısının da arttığını söyleyebiliriz. Ağınız, sistemlerinizi güvende tutmak için ilk savunma hattınızdır. Bu demek oluyor ki ağınızla ilgili her şeyi bilmeniz gerekmektedir. Her cihazın, yönlendiricinin ve anahtarın envanteri çıkarılmalıdır. Herhangi bir cihazın güvenlik yamasına ihtiyacı olup olmadığını keşfedilmelidir. Daha sonra bu yamaları dağıtmanın veya geri almanın bir yoluna ihtiyaç duyulacaktır. Etki alanınızda binlerce cihaz olduğunu düşündüğümüzde bu durumun çok zahmetli olduğunu söylemek kaçınılmazdır. Ancak ağ cihazlarınızın uyumlu kalmasını sağlamak gerekli bir görevdir. Ortamınızın karmaşıklığı arttıkça, uzaktan çalışma ile ekiplerin evlerine giren işyerine ait cihazlarda yapılandırma ve yama yönetimi gerçekleştirme yeteneğiniz de artar.
Günümüzün karmaşık iş dünyası, herkesin güvenlik, gizlilik ve uyumluluk konusunda en üst seviyede olmasını gerektirir. Bir güvenlik mühendisi olarak işe alınmamış olabilirsiniz ancak BT operasyon ekibindeki herkesin güvenlik odaklı düşünmesi ve hareket etmesi gerekir. Kötü amaçlı yazılım ve fidye yazılımı gibi güvenlik tehditlerini tanımlama, tespit etme, koruma, yanıt verme ve bunlardan kurtulma becerisine sahip bir izleme çözümünüz olduğunda gerçekten bir fayda elde etmiş olursunuz. Günlük verilerini işlemek ve ilişkilendirmek için kullandığınız ürünler, eylemleri otomatikleştirme, adli arama seçenekleri sağlama ve izleme yazılımınız ve hizmet masanızla bağlantıları destekleme işlevlerine sahip olmalıdır. Bunlar veri bütünlüğünü korumanın, sorun çözmenin ve iş saldırılarını başarıyla caydırmanın anahtarıdır. Otomasyon bir zorunluluktur, yapılandırma ve yama yönetimi için gerekli olan birbirini destekleme ihtiyacını ortadan kaldırır.
Günlük verilerini işlemek ve ilişkilendirmek için kullandığınız ürünler, eylemleri otomatikleştirme, adli arama seçenekleri sağlama ve izleme yazılımınız ve hizmet masanızla bağlantıları destekleme işlevlerine sahip olmalıdır. Bunlar veri bütünlüğünü korumanın, sorun çözmenin ve iş saldırılarını başarıyla caydırmanın anahtarıdır. Otomasyon bir zorunluluktur, yapılandırma ve yama yönetimi için gerekli olan elle tutma ihtiyacını ortadan kaldırır.
Ekibinizin "single pane of glass" konseptine ulaşmak için ne kadar çok seçeneği varsa, BT uzmanlarınız saldırıları ve diğer kritik olayları ele alma konusunda o kadar verimli olacaktır.
Hizmet masası, kuruluşunuzun merkezidir. Dahili hizmet sağlayıcılar ile çalışanlar arasındaki görünürlüğü ve iletişimi birleştirir. Aynı zamanda dijital dönüşümü ve yeniliği kurumsal süreçlere yönlendirecek bir mekanizma olarak da hizmet eder. Bir BT Hizmet Yönetimi (ITSM) çözümünden yararlanmanın faydaları olsa da BT'nin Hizmet Yönetimi hedeflerini ve stratejilerini geliştirirken zorluklarla da karşılaşıldığına şahit oluyoruz.
En çok dikkat edilen iki uygulama, ITIL değişikliğinin etkinleştirilmesi ve self servistir. Her ikisi de hizmet masası aracılığıyla kurumsal iş birliğini ve paylaşılan değeri güçlendirmeye yardımcı olabilir.
Değişimi mümkün kılmak, BT ekiplerinin eforlarını ve zamanlarını daha iyi yönetmelerine yardımcı olur. Süreci kolaylaştırmak için SPIDYA BT Hizmet Yönetimi (ITSM) platformunu kullanmak, değişiklik dokümantasyonu ve iş birliği için bir çıkış noktası sağlar. Bt ekiplerinin, kuruluşunuzdaki değişiklikleri planlamak, bunlara yanıt vermek ve bunları iyileştirmek için daha donanımlı olmasını sağlar. Kullanıcı yetkilendirme, destek bildirimi oluşturma ve bilgi tabanı oluşturma gibi görevlerin otomasyonu da eklendiğinde hizmet masanız verimli BT operasyonlarının temel taşı haline gelir.
Hizmet portalı çalışanlarınız için self-servis kaynakları barındırabilir. Son kullanıcıların alışkanlıklarını ve etkileşim yöntemlerini bilmek, portalınızın tasarımında önemli bir rol oynar. Ekipleriniz Teams veya WhatsApp gibi e-posta veya iletişim kanallarına güvenme eğilimindeyse, isteklerini göndermek veya sorunlarına yanıt bulmak için uygun bir yöntem arıyor olabilirler. Ekipleriniz için zaman değerlidir. Portalınızın erişiminin kolay ve kullanımının sezgisel olmasını sağlamak, kullanıcıların hizmet portalını rutinlerinin bir parçası olarak benimsemelerine yardımcı olacaktır.