Paynet servislerinde kesintisizlik süresini artırdı!

20 yılı aşkın sektör tecrübesine sahip Paynet, ödeme sistemleri konusunda Türkiye’nin öncü şirketleri arasında yer alıyor. Bayi kanalında tüm kredi kartına taksitli tahsilat fikriyle tohumları atılan Paynet, bugün farklı sektörlerde faaliyet gösteren 32.000’den fazla işletmenin finansal süreçlerini dijitalleştiren lider ve Merkez Bankası lisanslı bir finansal teknoloji şirketi. Paynet; Link, QR kod ve PayPOS ile temassız ödeme alma, kredi ile ödeme alma, kart saklama, düzenli ödeme ve Tedarikçi Ödemesi gibi yenilikçi ve güvenilir çözümleriyle üye iş yerlerinin ödeme akışını kolaylıkla, yer ve zaman sınırlaması olmadan yönetmelerini sağlıyor.

Paynet’in ihtiyacı neydi?

Paynet’in ilk ihtiyacı; sunucularda yapılan Hardware, Software, MSSQL Security, IIS, Linux Security ve Permissions anlamındaki değişiklikleri geçmişe yönelik bir şekilde takip etmek ve bu değişikliklerin kim tarafından yapıldığı konusunda bilgilendirme sahibi olmaktı. İkinci olarak Network cihazlarının konfigürasyon yedeklerinin alınması ihtiyacı bulunuyordu. Son olarak sanallaştırma katmanında performans takibi ve yönetimi ihtiyacı göze çarpıyordu.Yaptığımız değerlendirme sonrası SolarWinds’in SCM (Server Configuration Monitor), NCM (Network Configuration Management) ve VMAN (Virtualization Manager) modülleri ile bu ihtiyaçları karşılayacağımızı tespit ettik. 

Çözüm ile anlık ve uzun vadede neyi başarmak planlanıyordu?

Bir ödeme sistemleri kuruluşunda olması gereken öncelikli hedef güvenli bir altyapı oluşturulmasıdır. Sunucularda yapılan değişiklikleri takip etmek ve değişikliklerin kim tarafından yapıldığını tespit etmek Paynet’in öncelikli hedefiydi. SCM çözümü ile anlık olarak JIRA üzerinde ticket açılması, uzun vadede geçmişe yönelik yapılan değişikleri takip ederek zaman-efor konusunda daha hızlı aksiyon alma görevini yerine getiriyor. Bu çözümün getirdiği takip kolaylığı hem zaman tasarrufu hem de hızlı dönüş yapabilme imkânı sayesinde memnuniyeti de beraberinde getirdiği aktarılır.

Çözüm ile anlık ve uzun vadede neyi başarmak planlanıyordu?

Bir ödeme sistemleri kuruluşunda olması gereken öncelikli hedef güvenli bir altyapı oluşturulmasıdır. Sunucularda yapılan değişiklikleri takip etmek ve değişikliklerin kim tarafından yapıldığını tespit etmek Paynet’in öncelikli hedefiydi. SCM çözümü ile anlık olarak JIRA üzerinde ticket açılması, uzun vadede geçmişe yönelik yapılan değişikleri takip ederek zaman-efor konusunda daha hızlı aksiyon alma görevini yerine getiriyor. Bu çözümün getirdiği takip kolaylığı hem zaman tasarrufu hem de hızlı dönüş yapabilme imkânı sayesinde memnuniyeti de beraberinde getirdiği aktarılır.

Bir ödeme sistemleri kuruluşunda olması gereken öncelikli hedef güvenli bir altyapı oluşturulmasıdır. Sunucularda yapılan değişiklikleri takip etmek ve değişikliklerin kim tarafından yapıldığını tespit etmek Paynet’in öncelikli hedefiydi. SCM çözümü ile anlık olarak JIRA üzerinde ticket açılması, uzun vadede geçmişe yönelik yapılan değişikleri takip ederek zaman-efor konusunda daha hızlı aksiyon alma görevini yerine getiriyor. Bu çözümün getirdiği takip kolaylığı hem zaman tasarrufu hem de hızlı dönüş yapabilme imkânı sayesinde memnuniyeti de beraberinde getirdiği aktarılır.

İlk etapta proje planlaması noktasında Paynet ve ODYA Teknoloji ekipleri karşılıkları analiz toplantıları gerçekleştirerek Paynet’in gereksinimlerine uygun bir proje planı oluşturdu. Bu proje planına uygun bir şekilde, Paynet Bilgi İşlem ekiplerinin yardımları ile ODYA Teknoloji teknik danışmanları tarafından projenin hızlıca implementasyonu gerçekleşti.

Proje planlaması ve devam eden süreç nasıl işledi?

Proje planlaması ve devam eden süreç nasıl işledi?

İlk etapta proje planlaması noktasında Paynet ve ODYA Teknoloji ekipleri karşılıkları analiz toplantıları gerçekleştirerek Paynet’in gereksinimlerine uygun bir proje planı oluşturdu. Bu proje planına uygun bir şekilde, Paynet Bilgi İşlem ekiplerinin yardımları ile ODYA Teknoloji teknik danışmanları tarafından projenin hızlıca implementasyonu gerçekleşti.

İlk etapta proje planlaması noktasında Paynet ve ODYA Teknoloji ekipleri karşılıkları analiz toplantıları gerçekleştirerek Paynet’in gereksinimlerine uygun bir proje planı oluşturdu. Bu proje planına uygun bir şekilde, Paynet Bilgi İşlem ekiplerinin yardımları ile ODYA Teknoloji teknik danışmanları tarafından projenin hızlıca implementasyonu gerçekleşti.

Proje planlaması ve devam eden süreç nasıl işledi?

Çözüm nasıl uygulandı?

Paynet’in gereksinimlerine uygun olarak SCM, NCM ve VMAN modül kurulumları tamamlanarak sanallaştırma, sunucu ve network altyapısı Solarwinds’e eklendi, Paynet’in istekleri doğrultusunda özelleştirme çalışmaları yapıldı.

Artık SCM modülü ile Paynet altyapısında yapılan değişiklikler anlık olarak takip ediliyor, bu sayede takip için daha az efor sarf ediyoruz. Yaptığımız JIRA entegrasyonu ile SCM modülünde algılanan bir değişiklik ve diğer tüm alarmlar için JIRA platformu üzerinde anında ticket açılıyor, bu da zamanımızı verimli bir şekilde yönetebilmemizi sağlıyor.

Network cihazları özelinde konfigürasyon yönetimi anlamında, Solarwinds’in NCM (Network Configuration Management) modülü ile de kritik firewall cihazlarından günlük olarak backup alınıyor. Alınan backup job’ları ilgili kişilere bilgilendirme olarak paylaşılıyor.

VMAN modülünde ise Paynet’in vCenter’a ekli ESX Host’larını takip ediyoruz. ESX Host’lar altında çalışan VM (Virtual Machine)’lerin temel performans metriklerini izliyor ve VMAN’da bulunan Recommendations özelliği sayesinde VM’ler üzerinde kaynak kullanımı konusunda bilgilendirme mesajları alabiliyoruz. Böylece performans yönetimini ve sistem takibini kolayca gerçekleştirebiliyor, kritik durumlarda anlık müdahaleler yapabiliyoruz.

Çözüm nasıl uygulandı?

Paynet’in gereksinimlerine uygun olarak SCM, NCM ve VMAN modül kurulumları tamamlanarak sanallaştırma, sunucu ve network altyapısı Solarwinds’e eklendi, Paynet’in istekleri doğrultusunda özelleştirme çalışmaları yapıldı.

Paynet’in gereksinimlerine uygun olarak SCM, NCM ve VMAN modül kurulumları tamamlanarak sanallaştırma, sunucu ve network altyapısı Solarwinds’e eklendi, Paynet’in istekleri doğrultusunda özelleştirme çalışmaları yapıldı.

Artık SCM modülü ile Paynet altyapısında yapılan değişiklikler anlık olarak takip ediliyor, bu sayede takip için daha az efor sarf ediyoruz. Yaptığımız JIRA entegrasyonu ile SCM modülünde algılanan bir değişiklik ve diğer tüm alarmlar için JIRA platformu üzerinde anında ticket açılıyor, bu da zamanımızı verimli bir şekilde yönetebilmemizi sağlıyor.

Artık SCM modülü ile Paynet altyapısında yapılan değişiklikler anlık olarak takip ediliyor, bu sayede takip için daha az efor sarf ediyoruz. Yaptığımız JIRA entegrasyonu ile SCM modülünde algılanan bir değişiklik ve diğer tüm alarmlar için JIRA platformu üzerinde anında ticket açılıyor, bu da zamanımızı verimli bir şekilde yönetebilmemizi sağlıyor.

Network cihazları özelinde konfigürasyon yönetimi anlamında, Solarwinds’in NCM (Network Configuration Management) modülü ile de kritik firewall cihazlarından günlük olarak backup alınıyor. Alınan backup job’ları ilgili kişilere bilgilendirme olarak paylaşılıyor.

Network cihazları özelinde konfigürasyon yönetimi anlamında, Solarwinds’in NCM (Network Configuration Management) modülü ile de kritik firewall cihazlarından günlük olarak backup alınıyor. Alınan backup job’ları ilgili kişilere bilgilendirme olarak paylaşılıyor.

VMAN modülünde ise Paynet’in vCenter’a ekli ESX Host’larını takip ediyoruz. ESX Host’lar altında çalışan VM (Virtual Machine)’lerin temel performans metriklerini izliyor ve VMAN’da bulunan Recommendations özelliği sayesinde VM’ler üzerinde kaynak kullanımı konusunda bilgilendirme mesajları alabiliyoruz. Böylece performans yönetimini ve sistem takibini kolayca gerçekleştirebiliyor, kritik durumlarda anlık müdahaleler yapabiliyoruz.

VMAN modülünde ise Paynet’in vCenter’a ekli ESX Host’larını takip ediyoruz. ESX Host’lar altında çalışan VM (Virtual Machine)’lerin temel performans metriklerini izliyor ve VMAN’da bulunan Recommendations özelliği sayesinde VM’ler üzerinde kaynak kullanımı konusunda bilgilendirme mesajları alabiliyoruz. Böylece performans yönetimini ve sistem takibini kolayca gerçekleştirebiliyor, kritik durumlarda anlık müdahaleler yapabiliyoruz.

Proje sonunda yapılan çalışmalar neticesinde Paynet’in tüm altyapısı izlenmeye başlandı. Sunucularda gerçekleşen değişikliklere tarihleriyle birlikte erişebiliyor ve bu değişikliklerin kim tarafından yapıldığı konusunda da kolayca bilgi edinebiliyoruz. Tüm cihazlar özelinde yaptığımız alarm ve raporlar sayesinde Paynet Bilgi İşlem Ekipleri istenilen platform (JIRA, mail, sms, teams, vb.) üzerinden anında uyarı alıyorlar. Bu sayede proaktif olarak herhangi bir kesinti yaşanmadan önce darboğaz yaşanan noktalar veya soruna neden olabilecek değişiklikler hakkında detay bilgi sahibi oluyorlar. Anlık müdahale etme olanağı veren bu durum, performansı da olumlu anlamda etkiliyor. Yöneticiye hitap eden executive dashboardlar sayesinde Paynet, odaklanılması gereken sistemler özelinde görsellik elde ediyor.

Çözüm nasıl fayda sağladı?

Çözüm nasıl fayda sağladı?

Proje sonunda yapılan çalışmalar neticesinde Paynet’in tüm altyapısı izlenmeye başlandı. Sunucularda gerçekleşen değişikliklere tarihleriyle birlikte erişebiliyor ve bu değişikliklerin kim tarafından yapıldığı konusunda da kolayca bilgi edinebiliyoruz. Tüm cihazlar özelinde yaptığımız alarm ve raporlar sayesinde Paynet Bilgi İşlem Ekipleri istenilen platform (JIRA, mail, sms, teams, vb.) üzerinden anında uyarı alıyorlar. Bu sayede proaktif olarak herhangi bir kesinti yaşanmadan önce darboğaz yaşanan noktalar veya soruna neden olabilecek değişiklikler hakkında detay bilgi sahibi oluyorlar. Anlık müdahale etme olanağı veren bu durum, performansı da olumlu anlamda etkiliyor. Yöneticiye hitap eden executive dashboardlar sayesinde Paynet, odaklanılması gereken sistemler özelinde görsellik elde ediyor.

Proje sonunda yapılan çalışmalar neticesinde Paynet’in tüm altyapısı izlenmeye başlandı. Sunucularda gerçekleşen değişikliklere tarihleriyle birlikte erişebiliyor ve bu değişikliklerin kim tarafından yapıldığı konusunda da kolayca bilgi edinebiliyoruz. Tüm cihazlar özelinde yaptığımız alarm ve raporlar sayesinde Paynet Bilgi İşlem Ekipleri istenilen platform (JIRA, mail, sms, teams, vb.) üzerinden anında uyarı alıyorlar. Bu sayede proaktif olarak herhangi bir kesinti yaşanmadan önce darboğaz yaşanan noktalar veya soruna neden olabilecek değişiklikler hakkında detay bilgi sahibi oluyorlar. Anlık müdahale etme olanağı veren bu durum, performansı da olumlu anlamda etkiliyor. Yöneticiye hitap eden executive dashboardlar sayesinde Paynet, odaklanılması gereken sistemler özelinde görsellik elde ediyor.

Çözüm nasıl fayda sağladı?

Gökhan Öztorun

Paynet, CTO

“ODYA ile yaptığımız bu projede benim en çok hoşuma giden bi kere proje planına çok sadık kalmaları önceden belirledikleri proje planını adım adım doğru şekilde uygulamaları yine bu tarz bir proje yapsam yine ODYA Teknolojiyi tercih ederdim bunu söyleyebilirim.”

İşletmenize özel POC planlayalım!

Bu formu bitirebilmek için tarayıcınızda JavaScript'i etkinleştirin.
İsim - Soyisim
BT Hizmet Yönetimi