Dijitalleşmenin hız kazandığı günümüzde BT altyapılarının kesintisiz, güvenli ve performanslı şekilde çalışması işletmeler için kritik öneme sahiptir. Bu noktada NOC (Network Operations Center | Ağ Operasyon Merkezi) hizmeti devreye girer. Geleneksel olarak kurumların kendi bünyelerinde kurduğu Ağ Operasyon Merkezleri yüksek maliyet, uzman ekip ihtiyacı ve 7/24 operasyon yükü gibi zorluklarla gelir. İşte bu sorunlara çözüm olarak NOC as a Service modeli ortaya çıkmıştır.
NOC as a Service, kurumların BT altyapılarını izleme, yönetme ve sorunları proaktif şekilde çözme süreçlerini dış kaynaklı profesyonel bir servis sağlayıcıya devretmesidir. Bu modelde şirketler kendi ekiplerini genişletmek zorunda kalmadan 7/24 çalışan uzman bir ekibe ve güçlü bir NOC (Ağ Operasyon Merkezi) yönetim platformuna erişim sağlar.
Kısaca, NOC’un bir hizmet olarak sunulması:
NOC as a Service özellikle şu senaryolarda kurumlara büyük avantaj sağlar:
Türkiye’nin önde gelen çözümlerinden biri olan ODYA Automated NOC, NOC’un bir hizmet olarak sunulması yaklaşımını bir adım öteye taşıyor. NOC Hizmetini bir Yönetilen Hizmet olarak almanın yanı sıra farklı olarak:
Olay Yönetimini Otomatikleştirin Problem Yönetimine Odaklanın!
Böylece kurumlar yalnızca bir NOC hizmeti almakla kalmaz, aynı zamanda geleceğe hazır, otomasyon odaklı bir NOC yönetim platformu kazanır.
NOC as a Service, kurumların operasyonel verimliliğini artırmak, iş sürekliliğini güvence altına almak ve maliyetleri optimize etmek için güçlü bir çözümdür. Özellikle ODYA Automated NOC gibi otomasyon destekli AIOps özelliklerine sahip ITOM yetenekli platformlar tercih edildiğinde, BT operasyonlarını yeni nesil bir seviyeye taşır.
7/24 NOC Hizmeti ihtiyacınız mı var? Hemen görüşelim ve ister Yönetilen Hizmetler ister (Monitoring) Alarm Yönetimi platformu seçenekleri ile ihtiyacınızı değerlendirelim. Size en uygun çözümü devreye alalım.