Modern işletmelerin ve kurumların işleyişinde ağ operasyonlarının kritik rolü göz ardı edilemez. Ağlar, veri iletişimi ve bağlantılı cihazların sorunsuz çalışması için hayati öneme sahiptir. Ancak, ağların karmaşıklığı arttıkça, yönetimleri de giderek daha zor hale gelmektedir. Tam bu noktada, yapay zeka devreye girerek ağ operasyonlarında devrim yaratma potansiyeli taşır.
Yapay zeka, günümüzde teknolojinin her alanında büyük yenilikler sunuyor. Bu yazıda, ağ operasyonlarında yapay zekanın nasıl kullanıldığını ve hangi alanlarda büyük değişiklikler yarattığını inceleyeceğiz.
Ağ oluşturmada yapay zeka genellikle çeşitli pazarlama terimleriyle anılır ve her biri yapay zekanın yeteneklerinin farklı yönlerini vurgular:
Bu terimler, kesin olarak tanımlanmasa da, genel olarak yapay zekanın veri merkezi anahtarlaması, kablolu ve kablosuz LAN, SD-WAN, yönetilen ağ hizmetleri (MNS) ve çoklu bulut ağ yazılımı dahil olmak üzere çeşitli ağ etki alanlarındaki uygulamasını tanımlar.
Bazı yetenekler belirli alanlarda daha olgunlaşmış olsa da tüm alanlardaki temel odak noktası aynıdır. Ağ operasyonlarını geliştirmek için veri toplamak, algoritmaları doğru analiz etmek, veri bilimi ve otomatik yanıtlardan yararlanmak. Yapay zeka, ağ yönetimini daha etkili ve verimli hale getireceği su götürmez bir gerçektir. Peki bunu nasıl yapabilir?
Ağ operasyonlarında yapay zekayı stratejinin bir parçası haline getirmek göz korkutucu görünebilir, ancak küçük, yönetilebilir adımlarla başlamak önemli faydalar sağlayacaktır. Deneyimlediğimiz, yapay zekanın fark yarattığı bazı yaygın senaryolar şunlardır:
Yapay zeka, sorunlara ortaya çıktıktan sonra kullanıcılar etkilenmeden önce proaktif olarak yanıt verebilir. Tahmine dayalı analitiğin aksine, yapay zeka odaklı sorun çözümü halihazırda kuruluşların ağ sorunlarına daha hızlı yanıt vermesine yardımcı olur.
Yapay Zeka sistemi ODYA Automated NOC, birden fazla izleme sisteminden gelen verileri analiz ederek, ağın kapsamlı bir görünümünü oluşturarak sorun tanımlamayı merkezileştirir. Bu, topoloji yapısını ve ağ içinde var olan bağlamsal ilişkilerin kapsamlı bir şekilde anlaşılmasını kapsar.
Yapay zeka sistemi ODYA Automated NOC, sorun bildirimlerini onaylamak veya reddetmek için gelişmiş analizler gerçekleştirerek sorun olmayan sorunları çözmeye harcanan kaynakları azaltabilir.
Ağ operasyonlarında yapay zekanın uygulanması çok sayıda avantaj sağlar:
Yapay zeka, ağ kullanılabilirliğini %50 artırır, daha iyi bir son kullanıcı deneyimi sağlar ve uygulama performansını artırır.
Yapay zeka, derin ağ oluşturma becerilerine olan bağımlılığı azaltarak kuruluşların, kapsamlı teknik uzmanlığa ihtiyaç duymadan ağları şirket içinde yönetmesine olanak tanır.
Yapay zeka, ağları yönetmek için kapsamlı personel ihtiyacını azaltarak operasyonel maliyetleri önemli ölçüde azaltabilir. Kuruluşlar sorun giderme, kurulum ve saha ziyaretleri gibi alanlarda %50’ye varan oranda tasarruf bildirdiler.
Yapay zeka, sorun bildirimlerindeki hatalı pozitifleri en aza indirerek verimsiz faaliyetlere harcanan zamanı ve kaynakları azaltır.
Yapay zeka, dijital kuruluşların dinamik ihtiyaçlarını desteklemek için daha hızlı değişiklikler yapılmasına olanak tanıyarak ağ operasyonlarında daha fazla çeviklik sağlar.
Yapay zeka, önceden tanımlanmış iş akışlarını ve şablonlu görevleri otomatikleştirmenin ötesine geçer.
Ağ operasyonlarının karmaşıklığı arttıkça, bu süreçlerin yönetimi de daha zor hale geldiğinden bahsetmiştik. Yapay zeka sistemleri ağ operasyonlarının yönetimini daha etkin ve verimli hale getirmektedir.
Yakın gelecekte yapay zekanın daha da gelişmesiyle birlikte tamamen otonom destek sistemlerinin kullanımının yaygınlaşmasını beklemekteyiz. ODYA Automated NOC gibi bu sistemler sayesinde kullanıcıların sorunlarını insan müdahalesine gerek kalmadan çözülmeye devam edecektir. ODYA Automated NOC yapay zekayı ağ operasyonlarınızla buluştururken iş yükünüzü hafifletmek adına sizin yerinize verinizi analiz eder, öğrenir, adımlar atar, aksiyonlar alır.
Otomatik yanıt sistemleri, sorun tespit ve tanımlama, veri analitiği ve öngörücü analiz, süreç otomasyonu gibi alanlarda yapay zekanın ve yapay zeka sistemlerinin sunduğu yenilikler, teknik destek ekiplerinin daha verimli çalışmasını ve kullanıcı memnuniyetinin artmasını sağlamaktadır. Gelecekte yapay zekanın bu alandaki rolünün daha da artacağı ve teknik destek süreçlerini daha da iyileştireceği öngörülmektedir.
Yapay Zeka sistemlerinden destek almaya nerden başlamak gerektiğini analiz etmek için çözüm ekiplerimizin altyapınızı ve bağlılıkları dikkatlice incelemesi gerekir. Ardından çıkarılacak bir yol haritası ile tüm süreç başlatılabilir.
Çözüm ekiplerimiz ile iletişime geçmek için bize ulaşmanız yeterli!