SolarWinds, Dünya çapında farklı lokasyonlarda ofislere ve çalışanlara sahip bir kurumda izlemeyi otomasyon ile destekleyerek BT ekiplerinde maksimum verimlilik sağladı.
Büyük kuruluşların, büyük bir küresel izleme sistemine ihtiyaç duyduğu düşünülebilir, ancak teknolojiyi ve özelleştirmeyi benimseyerek BT ekiplerini desteklemek için daha akıllı çalışmanın yollarını seçmek gerekir.
Yıllar içerisinde kurum bünyesine dünyanın çeşitli ülkelerinden birçok şirketin katılması ile birlikte artık global bir şirket olma özelliği taşımaktaydı. Bu durum BT departmanlarında karmaşıklığa yol açtı. Farklı ülkelerden BT ekipleri, farklı metodolojilere ve farklı tedarikçilere sahip ağ ve sistem yöneticileri ile iş birliği yapmaları ve konsolide olmaları gerekmekteydi.
Şirket henüz globalleşmemişken küçük bir SolarWinds ortamına sahipti. Büyüme gerçekleştikten sonra var olan birçok eski çözüm artık çok niş kalmaktaydı ve hem şirketin hem ekibin ihtiyaçlarına cevap verememekteydi. Bu çözümleri korumanın maliyeti de rahatsız edici olmaya başlamıştı.
Ekibin karşılaştığı en büyük zorluk, izleme çözümünü birleştirmek ve boyutuna göre son derece küçük bir küresel sistem izleme ekibi ile verimini artırmaktı.
Bu noktada BT yöneticileri SolarWinds’e odaklanmaya karar verdiler ve SolarWinds’in gerekli tüm modüllerini kullanarak faydalarını artırdılar. BT altyapısı artık çok büyük olmasına rağmen, iki kişilik bir ekip tarafından yönetiliyor ve geri kalan BT ekibi, sistem optimizasyonu gibi daha katma değerli görevlerle ilgileniyor. Tüm bu süreçte edindikleri en önemli bilginin “BT’nin tek bir alana sabitlenemeyeceği” olduğunu açıklayan şirket yöneticileri, şu sözleri ekledi:
“Ağ ekibiyle anlayacakları terimlerle konuşabilmeniz, geri dönüp altyapı veya güvenlikten biriyle hemen konuşabilmeniz ve yetenekleri onların bakış açısından anlayacakları şekilde gösterebilmeniz gerekir.”
Kurum, SolarWindsOrion® Platformu ile modüllerin bir kombinasyonu ve “out-of-the-box” şablonlarından yararlanarak daha özel bir çözüm benimsemeye gitti; özelleştirme ve diğer sistemlerle entegrasyonun avantajlarından yararlanmaya karar verdi.
Binlerce cihazdan oluşan ortamın tamamı izlendi. Kurumun, çeşitli nedenlerden dolayı birçok SolarWinds modülünü kullanan farklı departmanları ve ekipleri mevcuttu. Binlerce sunucu ve geniş bir ağ altyapısına sahipti. Güç dağıtımı, USP’ler, PDU’lar, klima termostatları, UNDP gibi temel olarak şirket içindeki her cihaz izlenmeye başlandı.
Ayrıca uygulamaların ve hizmetlerin buluta taşınması süresinde ekibin uyum sağlayabilmesi için otomasyon ve özelleştirmeden yararlanıldı. Sanallaştırma ve depolama ekipleri için SolarWinds Virtualization Manager (VMAN) ve SolarWinds Storage Resource Monitor (SRM) modülleri kullanıldı. Örneğin, yakın tarihli bir geçiş sırasında SolarWinds VMAN verileri kullanıldı. SolarWinds API entegrasyonu kullanılarak, yönetimin diğer raporlama araçlarından alınan verileri de canlı grafiklerde görmesi sağlandı.
Örneğin, yakın tarihli bir geçiş sırasında SolarWinds VMAN verileri kullanıldı. SolarWinds API entegrasyonu kullanılarak, yönetimin diğer raporlama araçlarından alınan verileri de canlı grafiklerde görmesi sağlandı.
Ek olarak, bir depolama alanı ağı (SAN) konsolidasyonu sırasında, ihtiyaçlara göre upgrade planlamak için ekibin çeşitli SAN’lerin kullanım detaylarını bilmesi gerekiyordu. SRM’deki analiz ve raporlama araçları, ekibin gereken standartlaştırılmış verileri istenen formatta verimli bir şekilde sağlamasına olanak verildi. Basit bir öğleden sonra çalışması BT ekiplerine haftalar kazandırdı.
Ekip ayrıca yakın zamanda #SolarWinds IP Adres Yöneticisi’ni (IPAM) kullanarak daha eski, manuel yöntemleri DHCP entegrasyonu ve otomatik tarama ile değiştirmeye başladı. SolarWinds Ağ Performans İzleyicisi (NPM) modülündeki her aygıtın nerede olduğunu belirlemek ve bunları rapor sistemlerine bağlamak için IPAM’i kullanarak değişikliklerin otomatik olarak yapılması sağlandı.
Ekiplerin birçoğunun geçmiş süreçleri ve prosedürleri belirlediği hesaba katıldığında, otomatikleştirmeye geçişin zor olacağı düşünülmüştü. Ancak bu sürecin nasıl daha verimli bir şekilde yönetilebileceği açık bir şekilde gösterilince ekipler faydalarını gördüler, #SolarWinds ile uyumu desteklediler ve buna açık oldular.
BT ekipleri SolarWinds API’sini kapsamlı bir şekilde, kendi ifadeleriyle “hemen hemen her şey için” kullanıyor. Bunu yapılandırma yönetimi veritabanı (CMDB) gibi şirket içi çözümlerle entegre ettiler ve iki yönlü senkronizasyon gerçekleştiriyorlar. Başlangıçta, kullanıcılar property’leri çekmek için kullanılıyordu, ancak şimdi SolarWinds içindeki verileri kullanmanın faydalarını görmekteler.
SolarWinds artık BT ortamının tüm alanlarına ulaşıyor;
Büyük miktarlarda veri çekiyor ve büyük miktarlarda veriyi dışarı çıkarıyor.
BT ekipleri sorun giderirken, temel nedenin nerede olabileceğini kolayca belirlemek için ortamı tek bir çözümle görebiliyor.
BT ekipleri, SolarWinds Orion Platformunun AppStack ve PerfStack özelliklerini kullanıyor. Bir son kullanıcının servisi veya web sitesiyle ilgili bir sorunu olduğunda, AppStack, sorunun kimin sorunu olduğunu (network, altyapı, veritabanı, uygulama vb.) verimli bir şekilde belirlemesine yardımcı oluyor.
PerfStack, ekipler arasında bilinmeyen sorunların temel nedenlerini gidermede ve tartışmada yardımcı oluyor. BT ekipleri, çözülmesi gereken sorunları tasvir etmek için özelleştirilebilir tablolarını ve grafiklerini kullanıyor. Bir sorunu vurgulayabilir ve aynı anda diğer katmanlarda neler olduğunu belirleyebiliyorlar.
Bugün, BT ekipleri, SolarWinds ürünlerini kullanarak, özelleştirmeler ile artan verimlilik elde ediyor. Ekiplerin ihtiyaçları değiştikçe izleme ekibi, çeşitli SolarWinds modüllerini, ekranların ve alarmların tutarlılığını sağlamak için ayarlayabilir, sorun giderme süresini azaltabilir ve BT ekiplerinin işlerini kolaylaştırabilir.
Ekipler widget’ları SolarWinds API ile özelleştirebilir ve dış belgeler için canlı grafikler gibi migration için bilgileri dışa aktarabilirler. Grafikler, geçişlerin(migration) nasıl gittiğine dair daha fazla görünürlük için departmanlar ve yöneticiler arasında geçmiş ve gerçek zamanlı verileri gösterebilir.
BT ekiplerinin geribildirimlerine göre, son kullanıcılar da otomasyonun faydalarını yaşamaktadır. Son kullanıcılar istedikleri verileri, istedikleri biçimde, istedikleri alarmlar ile almayı sevmekte. Bu durum işlerini yapmalarına ve günlerini kolaylaştırmalarına yardımcı oluyor.