NOC ticketing sistemi, Network Operations Center (NOC) ortamında meydana gelen olayları yönetmenize ve takip etmenize yardımcı olan bir yazılım uygulamasıdır. NOC, ağ mühendislerinin ağ altyapısını ve hizmetlerini izlediği, kontrol ettiği ve sorunlarını giderdiği merkezi bir lokasyondur.
Bir NOC ticketing sistemi, çözülmesi gereken olayları temsil eden ticket’ların oluşturulmasına, atanmasına, güncellenmesine ve kapatılmasına imkân tanır. Bir ticket genellikle;
Bir NOC ticketing sistemi, çeşitli avantajlar sağlayarak olaylara (incident) müdahale sürelerinizi iyileştirmenize yardımcı olur. Örneğin, ekip üyeleri, yöneticiler ve diğer paydaşlarla etkili iletişim kurmanızı ve tam görünürlük elde etmenizi sağlar. Ayrıca, olay müdahale süreçlerinizi (incident response workflows) otomatikleştirmek ve standartlaştırmak, politikaları uygulamak ve ağ operasyonlarınızı destekleyen diğer araçlarla entegre etmek için kullanılabilir.
Bunun yanında, ticketing sistemi, olay müdahale ekibinizin performansını izleyip ölçmenize, raporlar ve panolar (reports and dashboards) oluşturmanıza, ayrıca olay müdahale kalitesi ve verimliliğinizi değerlendirme ve iyileştirme imkânı sunar.
Bir ticketing sistemi seçerken dikkate alınması gereken birçok özellik, işlev ve fiyatlandırma modeli vardır. Ancak göz önünde bulundurmanız gereken temel faktörler arasında ölçeklenebilirlik ve esneklik, kullanılabilirlik ve erişilebilirlik ile güvenlik ve güvenilirlik yer alır.
Ölçeklenebilirlik ve esneklik açısından, sistemin ağınızın boyutuna, karmaşıklığına ve büyümesine uyum sağlayabilmesi gerekir. Ayrıca özelleştirilebilir olmalı ve birden fazla cihaz, platform, protokol ve hizmeti desteklemelidir.
Kullanılabilirlik ve erişilebilirlik söz konusu olduğunda, sistem kullanıcı dostu olmalı, sezgisel bir arayüze sahip olmalı ve farklı cihazlar, tarayıcılar ve işletim sistemleri ile uyumlu çalışabilmelidir.
Son olarak, NOC ticketing sistemi güvenli ve güvenilir olmalı; yüksek erişilebilirlik özelliklerine sahip, veri gizliliği ve güvenliği ile ilgili ilgili standartlara uyumlu çalışmalıdır.
Tüm bu sıralanan gereksinimlere cevap verebilen platform ODYA Automated NOC.
ODYA Automated NOC, yalnızca uçtan uca NOC hizmeti sunmakla kalmaz; aynı zamanda bağımsız olarak konumlandırılabilecek güçlü bir platform olarak da çalışır. Dilerseniz, ODYA Automated NOC’u NOC operasyonlarınızın merkezine yerleştirerek tüm izleme, alarm yönetimi, olay yönetimi ve ticketing süreçlerinizi kendi ekibinizle yürütebilirsiniz. Bu sayede, hem dış kaynaklı bir hizmet olarak hızlı devreye alma avantajından yararlanabilir hem de kurum içi ekiplerinizin kontrolünde, tamamen özelleştirilebilir bir operasyon yönetim platformuna sahip olabilirsiniz.
NOC (Network Operations Center) ticketing sistemi, BT altyapısında meydana gelen olayların, alarmların, taleplerin ve arıza kayıtlarının sistematik şekilde yönetilmesini sağlar. Süreç hem operasyonel akışı düzenler hem de ekipler arası iletişimi şeffaflaştırır.
NOC Operatörleri
Teknik Ekipler (Network, Server, Security, Application vb.):
Yönetim & Süreç Sahipleri:
Son Kullanıcılar (Eğer dahilse):
İzlenen altyapınızda bir şey çalışmayı durdurduğunda, özellikle de sorun altyapının temel bir bileşeninde meydana gelmişse, monitoring aracı zincirleme şekilde çok sayıda alarm alabilir. Bu tür “fırtınaları” önlemek için tetiklenen alarmları birleştirmeniz gerekir.
Örneğin, bir network switch arızalanıyorsa, bu switch üzerinden network bağlantısına bağımlı olan her cihaz ve uygulamadan da zincirleme şekilde çok sayıda alarm alabilirsiniz. Dolayısıyla, monitoring aracınızın, gerçekte arızalanan cihazdan kaynaklanan cihaz ve uygulamalardaki alarmların çoğunu bastırmayı anlaması, tepki süresini önemli ölçüde iyileştirir.
Ticketing sistemi kurmak, olaylara (incident) müdahale sürelerinizi iyileştirmek için tek başına yeterli değildir. Sistemin, ağ operasyonlarınıza en iyi sonuç ve değeri sağlaması için optimize edilmesi de gerekir.
Bunu yapmak için, ticket’ları düzenli olarak gözden geçirip güncellemeniz; doğru, eksiksiz ve ilgili bilgileri içermelerini sağlamanız ve çözümlendiklerinde vakit kaybetmeden kapatmanız önemlidir. Ayrıca ticket’lar, önem derecesi, aciliyet ve etki kriterlerine göre önceliklendirilip kategorize edilmeli ve en yetkin ekip üyelerine atanmalıdır.
Olay müdahale süreci boyunca ekip üyeleri ve paydaşlarla iş birliği içinde olmak ve iletişimi sürdürmek kritik önemdedir. Bu noktada, NOC ticketing sistemi ile entegre çalışan e-posta, sms veya telefon (arama veya arama zinciri) gibi iletişim araçları etkin şekilde kullanılmalıdır.
Son olarak, ticket’lar ve raporlar, olayların kök nedenlerini belirleyip gidermek, ayrıca olay müdahale performansını ve kalitesini ölçmek ve geliştirmek için kullanılmalıdır.
ODYA Automated NOC, gelişmiş otomasyon yetenekleri, kapsamlı alarm yönetimi, akıllı ticketing ve esnek entegrasyon seçenekleriyle, NOC operasyonlarınızı bir üst seviyeye taşıyarak; daha hızlı, daha etkili ve kesintisiz bir altyapı yönetimi deneyimi sunar.