SLA (Service Level Agreement), Hizmet Seviyesi Anlaşması, bir hizmet sağlayıcı ile müşteri arasında oluşturulan ve sunulacak hizmetlerin düzeyini, kalitesini, ölçüm kriterlerini, sorumlulukları ve yaptırımları detaylı şekilde belirten resmi bir sözleşmedir. Bu anlaşmanın amacı, tarafların haklarını ve beklentilerini netleştirmek, hizmet kalitesini güvence altına almaktır.
SLA’nın hizmet kalitesi ve performans standartlarını belirlemek için öncelikle aşağıdaki adımları izlemelisiniz:
Bu adımlar doğrultusunda SLA’nin hizmet kalitesi ve performans standartlarını belirlemek, hem sizin hem de hizmet sağlayıcınızın beklentilerinin netleşmesini sağlar ve hizmetin düzenli olarak kontrol edilerek iyileştirilmesini mümkün kılar.
Adım | Açıklama | Örnek Performans Metrikleri |
Hizmet kapsamı | Sunulacak hizmetin tanımı ve kapsamı | Yazılım desteği, sunucu erişim vb. |
Performans metrikleri | Ölçülebilir ve net hedefler (zamana bağlı) | %99,9 uptime, 15 dk içi çağrı yanıtı |
Gerçekçilik ve zamana uygunluk | Ulaşılabilir ve zaman sınırları olan hedefler | Çağrıların %90’ı 4 saatte yanıtlanmalı |
Süreç ve koşullar | Bakım, güvenlik, yaptırımlar | Planlı bakım saatleri, tazminat şartları |
Ölçüm ve raporlama | Performans izlemenin yöntemi ve sıklığı | Haftalık raporlar, otomatik izleme sistemleri |
İyileştirme süreçleri | Hedeflere ulaşılamadığında yapılacaklar | Hizmet kredisi, ek destek |
Taraf sorumlulukları | Hizmet sağlayıcı ve müşterinin sorumlulukları ve hakları | Zamanında bildirim, veri güvenliği |
Bu yapı, SLA’nızın hizmet kalitesi ve performans standartlarını net, ölçülebilir ve yönetilebilir hale getirir.
Süreçlerin otomatik, düzenli ve güvenilir şekilde takibi için özel SLA takip yazılımlarından destek almak gerekir. SPIDYA Cheetah Low-Code Development platform ile tamamen sizin süreçlerinize uygun, kullandığınız tool’lar ile entegre olabilen bir SLA takip platformunuzu oluşturabilirsiniz. Ya da ITSM (BT Servis Yönetimi) aracından yararlanabilirsiniz. Her iki çözümde metriklerin otomatik toplanması, uyarı sistemleri, grafiksel raporlama, geçmişe dönük performans analizi ve cezai-doğrulama süreçlerini kolaylaştırır.
SPIDYA ITSM içerisinde sunulan SLA Takip ve Yönetim Modülü ile aldığınız ya da sunduğunuz hizmetlerin çerçevesini takip etmeniz konuusnda size yardımcı olur! SPIDYA ITSM’in SLA Modülü hakkında detaylı bilgi almak için formu doldurmanız yeterli!