ODYA Automated NOC ile BT ortamınızda 7/24 proaktif izleme gerçekleştirin, yapay zeka destekli olay çözümü elde edin ve L0, L1, L2 seviyelerinde teknik destek alın!
Türkiye’nin önde gelen şirketlerinden Doğuş Teknoloji, izleme, alarm yönetimi ve bu süreçlerin bir çıktısı olarak izleme raporlarının detaylı ve kontrollü takibi için ODYA Automated NOC’u tercih etti.
ODYA Automated NOC, tüm katmanları 7/24 uçtan uca izler ve analiz eder. Altyapınızın her seviyesindeki bileşenlerin kesintisiz olarak takip ederek olası sorunlara anında müdahale imkânı sunar.
İzleme sistemlerinden gelen alarmları otomatik olarak bildirime dönüştürerek gözden kaçma riskini sıfırlar. ODYA Automated NOC bir olay tespit ettiğinde platform üzerinden, ilgili ekiplere yazılı ya da aramaya dayalı bilgilendirmeler yapılır.
ODYA Automated NOC, BT varlıklarınızı otomatik olarak keşfeder, aralarındaki ilişkileri haritalar ve CMDB’yi sürekli güncel tutarak olayların bağlamlı ve doğru yönetilmesini sağlar.
Tanımlanmış kurallar ve yapay zeka desteği ile senaryolar kullanarak otomatik aksiyonlar kurgular. Sistemde daha önce yaşanmış, “bilinen sorunlar” meydana geldiğinde “bilinen çözümler” devreye girer.
Farklı sistemlerinden gelen büyük hacimli logları, metrikleri, olay kayıtlarını, performans verilerini tek bir noktada depolar, analiz eder ve içgörüler üretir.
Gerçekleştirdiği proaktif izleme ve gelişmiş kök neden analizi yeteneği sayesinde sorunları sadece tespit etmekle kalmaz, aynı zamanda gelecekte aynı veya benzer sorunların yaşanmasını da önler.
ODYA Automated NOC izleme sistemlerinden gelen dataları toplar, analiz eder ve anlamlı bilgilere dönüştürür. Meydana gelen olayların kök nedenini belirler, hangi kaynakların kritik olduğunu gösterir ve performans sorunlarına hızla yanıt verir.
ODYA Teknoloji NOC ekipleri tüm altyapı bileşenlerini ustalıkla yönetir
L0
İzleme sistemlerinden gelen arıza ve müşteriden gelen destek çağrılarını ilk karşılayan ve çözüm için ilgili ekiplere aktaran teknolojidir. Çağrı karşılanır, kaydedilir, yönlendirilir ve durumu takip edilir.
L1
İzleme sistemlerinden gelen arıza ve müşteriden gelen destek çağrılarını; “bilinen sorun – bilinen çözüm” (Known Error – Known Solution) çerçevesinde, temel düzeyde çözüme kavuşturan teknolojidir. Çözülemeyen sorunlar L2’ye yönlendirilir.
L2
L1’de çözümlenemeyen, ilk defa karşılaşılan ve karmaşık sorunların yönlendirildiği, çözüme kavuşturulduğu kişi veya teknolojidir. Oluşturulan çözüm “bilinen sorun – bilinen çözüm” matrisine yerleştirilir. Çözülemeyen sorunlar L3’e yönlendirilir.
L3
Üretici/geliştirici tarafından sağlanan desteğe ilişkin seviyedir.
L0
İzleme sistemlerinden gelen arıza ve müşteriden gelen destek çağrılarını ilk karşılayan ve çözüm için ilgili ekiplere aktaran teknolojidir. Çağrı karşılanır, kaydedilir, yönlendirilir ve durumu takip edilir.
İzleme sistemlerinden gelen arıza ve müşteriden gelen destek çağrılarını; “bilinen sorun – bilinen çözüm” (Known Error – Known Solution) çerçevesinde, temel düzeyde çözüme kavuşturan teknolojidir. Çözülemeyen sorunlar L2’ye yönlendirilir.
L1
L2
L1’de çözümlenemeyen, ilk defa karşılaşılan ve karmaşık sorunların yönlendirildiği, çözüme kavuşturulduğu kişi veya teknolojidir. Oluşturulan çözüm “bilinen sorun – bilinen çözüm” matrisine yerleştirilir. Çözülemeyen sorunlar L3’e yönlendirilir.
Üretici/geliştirici tarafından sağlanan desteğe ilişkin seviyedir.
L3
Rutin ve tekrarlayan işlemleri otomatik hale getirir.
Daha az manuel müdahale ile iş yükü azalır.
Ekipler daha stratejik projelere odaklanabilir.
Olayları anında tespit eder, otomatik müdahale gerçekleştirir.
Ekipler anında kesintiden ve kesintinin sebebinden haberdar olur, gerekli aksiyonlar sistem ya da ekipler tarafından alınır.
SLA (Hizmet Seviyesi Anlaşması) iyileşir, müşteri memnuniyeti artar.
Yapay zeka ile olası sorunları önceden belirler.
Sorunları oluşmadan önemler alınır, ekiplerin stresi azalır.
Büyük arızaların önüne geçerek itibar ve finansal kayıpları önler.
Öncelikli olmayan alarmları filtreleyerek ekip yükünü azaltır.
Ekip gereksiz uyarılarla vakit kaybetmez, verimlilik artar.
Ekiplerin fazla mesai ihtiyacı azalır, maliyet düşer.
Gerçek zamanlı veri toplar ve otomatik raporlar oluşturur.
Zaman alan manuel raporlama yerine hızlı analiz yapılır.
Daha iyi kararlar almak için doğru ve güncel veriye ulaşılır.
Standart süreçleri otomatikleştirerek hataları minimize eder.
Yanlış yapılandırma ve manuel hatalar ortadan kalkar.
Operasyonel riskler ve veri ihlali gibi riskler minimize edilir.
Artan iş yükünü ek insan gücü gerektirmeden yönetebilir.
Büyüyen sistemleri yönetmek daha kolay hale gelir.
İş gücüne ek maliyet yaratmadan BT operasyonları genişleyebilir.
Rutin ve tekrarlayan işlemleri otomatik hale getirir.
Daha az manuel müdahale ile iş yükü azalır.
Ekipler daha stratejik projelere odaklanabilir.
Olayları anında tespit eder, otomatik müdahale gerçekleştirir.
Ekipler anında kesintiden ve kesintinin sebebinden haberdar olur, gerekli aksiyonlar sistem ya da ekipler tarafından alınır.
SLA (Hizmet Seviyesi Anlaşması) iyileşir, müşteri memnuniyeti artar.
Yapay zeka ile olası sorunları önceden belirler.
Sorunları oluşmadan önemler alınır, ekiplerin stresi azalır.
Büyük arızaların önüne geçerek itibar ve finansal kayıpları önler.
Öncelikli olmayan alarmları filtreleyerek ekip yükünü azaltır.
Ekip gereksiz uyarılarla vakit kaybetmez, verimlilik artar.
Ekiplerin fazla mesai ihtiyacı azalır, maliyet düşer.
Daha iyi kararlar almak için doğru ve güncel veriye ulaşılır.
Yanlış yapılandırma ve manuel hatalar ortadan kalkar.
Operasyonel riskler ve veri ihlali gibi riskler minimize edilir.
İş gücüne ek maliyet yaratmadan BT operasyonları genişleyebilir.
Daha az servis kesintisi
Daha hızlı kök neden analizi
Artan kullanıcı memnuniyeti
Anketimize Katılın BT Ortamınızı Birlikte Analiz Edelim!
Destek Operasyonları
Sertifikalar
Nodes
Kurumunuz için özenle hazırlanmış yetenek seti
Basic
Professional
Enterprise
Premium