7/24 NOC İzleme, AI Destekli Çözüm ve Alarm Yönetimi

ODYA Automated NOC ile BT ortamınızda 7/24 proaktif izleme gerçekleştirin, yapay zeka destekli olay çözümü elde edin ve L0, L1, L2 seviyelerinde teknik destek alın!

Doğuş Teknoloji ODYA Automated NOC’u Tercih Etti!

Türkiye’nin önde gelen şirketlerinden Doğuş Teknoloji, izleme, alarm yönetimi ve bu süreçlerin bir çıktısı olarak izleme raporlarının detaylı ve kontrollü takibi için ODYA Automated NOC’u tercih etti.

7/24 Uçtan Uca İzleme

ODYA Automated NOC, tüm katmanları 7/24 uçtan uca izler ve analiz eder. Altyapınızın her seviyesindeki bileşenlerin kesintisiz olarak takip ederek olası sorunlara anında müdahale imkânı sunar.

Merkezi Alarm Yönetimi

İzleme sistemlerinden gelen alarmları otomatik olarak bildirime dönüştürerek gözden kaçma riskini sıfırlar. ODYA Automated NOC bir olay tespit ettiğinde platform üzerinden, ilgili ekiplere yazılı ya da aramaya dayalı bilgilendirmeler yapılır.

CMDB Yönetimi

ODYA Automated NOC, BT varlıklarınızı otomatik olarak keşfeder, aralarındaki ilişkileri haritalar ve CMDB’yi sürekli güncel tutarak olayların bağlamlı ve doğru yönetilmesini sağlar.

AI Destekli Olay Yönetimi

Tanımlanmış kurallar ve yapay zeka desteği ile senaryolar kullanarak otomatik aksiyonlar kurgular. Sistemde daha önce yaşanmış, “bilinen sorunlar” meydana geldiğinde “bilinen çözümler” devreye girer.

Merkezi Bilgi Kaynağının Oluşturulması

Farklı sistemlerinden gelen büyük hacimli logları, metrikleri, olay kayıtlarını, performans verilerini tek bir noktada depolar, analiz eder ve içgörüler üretir.

Gelişmiş Kök Neden Analizi

Gerçekleştirdiği proaktif izleme ve gelişmiş kök neden analizi yeteneği sayesinde sorunları sadece tespit etmekle kalmaz, aynı zamanda gelecekte aynı veya benzer sorunların yaşanmasını da önler.

İzleme Verilerini Anlamlı Bilgilere Dönüştürün!

ODYA Automated NOC izleme sistemlerinden gelen dataları toplar, analiz eder ve anlamlı bilgilere dönüştürür. Meydana gelen olayların kök nedenini belirler, hangi kaynakların kritik olduğunu gösterir ve performans sorunlarına hızla yanıt verir.

İzleme Ekosisteminizi ODYA Automated NOC ile Yöneterek Operasyonel Verimliliğinizde Fark Yaratın!

İzlediğimiz ve Yönettiğimiz Bileşenler

ODYA Teknoloji NOC ekipleri tüm altyapı bileşenlerini ustalıkla yönetir

ODYA Automated NOC, sunucu
Server
ODYA Automated NOC, robot
Robot
ODYA Automated NOC, Uygulama
Application
Network Interface Card
Switch
Repeater
Bridge
Router
Gateway
Firewall
Access Point
Modem
ODYA Automated NOC, sunucu
Server
device
Network Interface Card
Automated NOC
Bridge
Automated NOC
FireWall
ODYA Automated NOC, robot
Robot
browser (1)
Switch
Automated NOC
Router
Automated NOC
Access Point
ODYA Automated NOC, Uygulama
Application
Automated NOC
Repeater
Automated NOC
Gateway
Automated NOC
Modem

Hizmet Destek Seviyeleri

L0

İzleme sistemlerinden gelen arıza ve müşteriden gelen destek çağrılarını ilk karşılayan ve çözüm için ilgili ekiplere aktaran teknolojidir. Çağrı karşılanır, kaydedilir, yönlendirilir ve durumu takip edilir. 

L1

İzleme sistemlerinden gelen arıza ve müşteriden gelen destek çağrılarını; “bilinen sorun – bilinen çözüm” (Known Error – Known Solution) çerçevesinde, temel düzeyde çözüme kavuşturan teknolojidir. Çözülemeyen sorunlar L2’ye yönlendirilir.

L2

L1’de çözümlenemeyen, ilk defa karşılaşılan ve karmaşık sorunların yönlendirildiği, çözüme kavuşturulduğu kişi veya teknolojidir. Oluşturulan çözüm “bilinen sorun – bilinen çözüm” matrisine yerleştirilir. Çözülemeyen sorunlar L3’e yönlendirilir.

L3

Üretici/geliştirici tarafından sağlanan desteğe ilişkin seviyedir.

Network Operations Center

L0

İzleme sistemlerinden gelen arıza ve müşteriden gelen destek çağrılarını ilk karşılayan ve çözüm için ilgili ekiplere aktaran teknolojidir. Çağrı karşılanır, kaydedilir, yönlendirilir ve durumu takip edilir. 

İzleme sistemlerinden gelen arıza ve müşteriden gelen destek çağrılarını; “bilinen sorun – bilinen çözüm” (Known Error – Known Solution) çerçevesinde, temel düzeyde çözüme kavuşturan teknolojidir. Çözülemeyen sorunlar L2’ye yönlendirilir.

L1

Network Operations Center
Network Operations Center

L2

L1’de çözümlenemeyen, ilk defa karşılaşılan ve karmaşık sorunların yönlendirildiği, çözüme kavuşturulduğu kişi veya teknolojidir. Oluşturulan çözüm “bilinen sorun – bilinen çözüm” matrisine yerleştirilir. Çözülemeyen sorunlar L3’e yönlendirilir.

Üretici/geliştirici tarafından sağlanan desteğe ilişkin seviyedir.

L3

Network Operations Center

Neden ODYA Automated NOC ?

ODYA Automated NOC ne sunar ?

BT Ekibine Sağladığı Faydalar

CTO’lara Sağladığı Faydalar

Rutin ve tekrarlayan işlemleri otomatik hale getirir.

Daha az manuel müdahale ile iş yükü azalır.

Ekipler daha stratejik projelere odaklanabilir.

Olayları anında tespit eder, otomatik müdahale gerçekleştirir.

Ekipler anında kesintiden ve kesintinin sebebinden haberdar olur, gerekli aksiyonlar sistem ya da ekipler tarafından alınır.

SLA (Hizmet Seviyesi Anlaşması) iyileşir, müşteri memnuniyeti artar.

Yapay zeka ile olası sorunları önceden belirler.

Sorunları oluşmadan önemler alınır, ekiplerin stresi azalır.

Büyük arızaların önüne geçerek itibar ve finansal kayıpları önler.

Öncelikli olmayan alarmları filtreleyerek ekip yükünü azaltır.

Ekip gereksiz uyarılarla vakit kaybetmez, verimlilik artar.

Ekiplerin fazla mesai ihtiyacı azalır, maliyet düşer.

Gerçek zamanlı veri toplar ve otomatik raporlar oluşturur.

Zaman alan manuel raporlama yerine hızlı analiz yapılır.

Daha iyi kararlar almak için doğru ve güncel veriye ulaşılır.

Standart süreçleri otomatikleştirerek hataları minimize eder.

Yanlış yapılandırma ve manuel hatalar ortadan kalkar.

Operasyonel riskler ve veri ihlali gibi riskler minimize edilir.

Artan iş yükünü ek insan gücü gerektirmeden yönetebilir.

Büyüyen sistemleri yönetmek daha kolay hale gelir.

İş gücüne ek maliyet yaratmadan BT operasyonları genişleyebilir.

Neden ODYA Automated NOC ?

ODYA Automated NOC ne sunar?

BT Ekibine Sağladığı Faydalar

CTO’lara Sağladığı Faydalar

Operasyonel Verimlilik

Rutin ve tekrarlayan işlemleri otomatik hale getirir.

Daha az manuel müdahale ile iş yükü azalır.

Ekipler daha stratejik projelere odaklanabilir.

Hata ve Kesinti Sürelerinin Azalması

Olayları anında tespit eder, otomatik müdahale gerçekleştirir.

Ekipler anında kesintiden ve kesintinin sebebinden haberdar olur, gerekli aksiyonlar sistem ya da ekipler tarafından alınır.

SLA (Hizmet Seviyesi Anlaşması) iyileşir, müşteri memnuniyeti artar.

Proaktif Sorun Yönetimi

Yapay zeka ile olası sorunları önceden belirler.

Sorunları oluşmadan önemler alınır, ekiplerin stresi azalır.

Büyük arızaların önüne geçerek itibar ve finansal kayıpları önler.

Daha İyi Kaynak Kullanımı

Öncelikli olmayan alarmları filtreleyerek ekip yükünü azaltır.

Ekip gereksiz uyarılarla vakit kaybetmez, verimlilik artar.

Ekiplerin fazla mesai ihtiyacı azalır, maliyet düşer.

Gelişmiş Raporlama ve Analiz

Gerçek zamanlı veri toplar ve otomatik raporlar oluşturur.
Zaman alan manuel raporlama yerine hızlı analiz yapılır.

Daha iyi kararlar almak için doğru ve güncel veriye ulaşılır.

İnsan Hatasının Önlenmesi

Standart süreçleri otomatikleştirerek hataları minimize eder.

Yanlış yapılandırma ve manuel hatalar ortadan kalkar.

Operasyonel riskler ve veri ihlali gibi riskler minimize edilir.

Ölçeklenebilirlik

Artan iş yükünü ek insan gücü gerektirmeden yönetebilir.
Büyüyen sistemleri yönetmek daha kolay hale gelir.

İş gücüne ek maliyet yaratmadan BT operasyonları genişleyebilir.

% 0

Daha az servis kesintisi

x 2

Daha hızlı kök neden analizi

% 0

Artan kullanıcı memnuniyeti

ODYA Automated NOC
ODYA Automated NOC
Neden ODYA Automated NOC?

Anketimize Katılın BT Ortamınızı Birlikte Analiz Edelim!

24-hour-service (1)

7/24

Destek Operasyonları

iso

20000-1
27001
9001

Sertifikalar

social-network

25K+

Nodes

engineer

Sertifikaya Sahip Teknik Mühendisler

ODYA Automated NOC Planları

Kurumunuz için özenle hazırlanmış yetenek seti

Basic

Professional

Enterprise

Premium

ODYA Automated NOC ile ilgili detaylı bilgi almak için bizimle iletişime geçin!

Bu formu bitirebilmek için tarayıcınızda JavaScript'i etkinleştirin.
İsim - Soyisim