Doğuş Teknoloji 2012 yılında bilgi teknolojileri alanında değer yaratma vizyonuyla kurulan, Türkiye ve global pazarda 10’un üzerinde sektörde pek çok firmaya hizmet veren odağına müşteriyi alan ve ihtiyaca özel teknoloji çözümleri sunan, aynı zamanda da Ar-Ge merkezi de olan bir teknoloji şirketi. Dinamik kadrosu ile yeni teknolojileri yakından takip ediyor, çevik ve güvene dayalı çalışma kültürüyle Türkiye’deki girişim sektörünün öncü şirketleri arasında yer alıyor.
İzleme süreçleri ve bu süreçlerin çıktısı olarak izleme raporlarının detaylı ve kontrollü takibi için süreci outsource bir ekip ile kendi süreçlerine entegre etmeyi planlamaktaydı. Datayı analize etme, öğrenme ve öğrendiklerinden anlamlı müdahale senaryoları oluşturması, ODYA Automated NOC’u tercih etme sebepleri oldu.
ODYA Teknoloji ve Doğuş Teknoloji arkadaşlığı uzun yıllara dayanmaktaydı. ODYA Teknoloji izleme sistemlerini Türkiye’de BT ekipleriyle tanıştıran ilk şirketlerden biri. İzleme ve müdahale alanındaki deneyimleri, güçlü teknik ekibi ve işlerine yaptıkları yatırımlar Doğuş Teknoloji tarafından her zaman yakından takip ediliyordu. ODYA Automated NOC’un güçlü çözümlerden biri olması ile birlikte çalışma imkânı yakalamış olduk.
Sistem entegratörü ve yönetilen hizmetler sağlayıcısı olan ODYA Teknoloji, 18 yılı aşkın süredir kurumların iş sürekliliği, güvenliği ve hizmet kalitesinin takibini sağlayan çözümler sunmakta. Aynı zamanda 7/24 uçtan uca altyapı ve uygulama izleme yönetiminde bir “business” olarak Türkiye'ye getiren ilk şirket. Bundan birkaç yıl önce izleme, network, database sistem gibi farklı ekiplerin kendi ihtiyaçlarına uygun izleme çözümlerini işlerinin bir parçası haline getirmesiyle sürdürülüyordu. Bugün artık bu şekilde ilerletilen İzleme Süreci hiçbir kurum için yeterli değil. Kurumların bu ihtiyacını fark ederek ODYA Automated NOC platformunu hayata geçirdik. ODYA Automated NOC yapay zekâ teknolojisi ile 7/24 izleme gerçekleştiriyor, dataları topluyor, analiz ediyor ve anlamlı dashboard haline getiriyor. Bugün Doğuş Teknolojiyle gerçekleştirdiğiniz projede ODYA Automated NOC, Doğuş Teknolojinin tek başına bir izleme ekibi 7/24 uçtan uca tüm BT ekosisteminin izlemesini gerçekleştiriyor ve çıktıları anlamlı verilere dönüştürüyor.
Sistem entegratörü ve yönetilen hizmetler sağlayıcısı olan ODYA Teknoloji, 18 yılı aşkın süredir kurumların iş sürekliliği, güvenliği ve hizmet kalitesinin takibini sağlayan çözümler sunmakta. Aynı zamanda 7/24 uçtan uca altyapı ve uygulama izleme yönetiminde bir “business” olarak Türkiye'ye getiren ilk şirket. Bundan birkaç yıl önce izleme, network, database sistem gibi farklı ekiplerin kendi ihtiyaçlarına uygun izleme çözümlerini işlerinin bir parçası haline getirmesiyle sürdürülüyordu. Bugün artık bu şekilde ilerletilen İzleme Süreci hiçbir kurum için yeterli değil. Kurumların bu ihtiyacını fark ederek ODYA Automated NOC platformunu hayata geçirdik. ODYA Automated NOC yapay zekâ teknolojisi ile 7/24 izleme gerçekleştiriyor, dataları topluyor, analiz ediyor ve anlamlı dashboard haline getiriyor. Bugün Doğuş Teknolojiyle gerçekleştirdiğiniz projede ODYA Automated NOC, Doğuş Teknolojinin tek başına bir izleme ekibi 7/24 uçtan uca tüm BT ekosisteminin izlemesini gerçekleştiriyor ve çıktıları anlamlı verilere dönüştürüyor.
Bir ödeme sistemleri kuruluşunda olması gereken öncelikli hedef güvenli bir altyapı oluşturulmasıdır. Sunucularda yapılan değişiklikleri takip etmek ve değişikliklerin kim tarafından yapıldığını tespit etmek Paynet’in öncelikli hedefiydi.
SCM çözümü ile anlık olarak JIRA üzerinde ticket açılması, uzun vadede geçmişe yönelik yapılan değişikleri takip ederek zaman-efor konusunda daha hızlı aksiyon alma görevini yerine getiriyor. Bu çözümün getirdiği takip kolaylığı hem zaman tasarrufu hem de hızlı dönüş yapabilme imkânı sayesinde memnuniyeti de beraberinde getirdiği aktarılır.
ODYA Automated NOC, Doğuş Teknoloji bünyesinde izleme ve biletleme yönetimini gerçekleştiren ve L0 seviye destek sağlayan bir yapıda kullanılıyor. Basit alarmlardan kritik alarmlara her seviyede olayı anında Doğuş Teknoloji ekibine bildiriyor. Olayların kritiklik seviyelerine göre BT ekiplerine arama ya da zincir aramayla haber verme yeteneğine sahip. Aramalara cevap gelene kadar otomatik aramalar gerçekleştirerek meydana gelen olayın krize dönme ihtimalinin önüne geçiyor. Doğuş Teknoloji Sistem ve Altyapı Grup Müdürü Evren Gök “Büyük miktarda veri ve log'ları hiçbir zorluk yaşamadan yönetiyor, kritik durumlarda bizi bilgilendiriyor ve ihtiyacımıza göre özelleştirilmiş raporları sunarak çıktıları doğru analiz etmemize yardımcı oluyor. Müşterilerimize sunduğumuz hizmetleri olumsuz etkileyecek bir olay ile karşılaştığımızda müşterilerimiz bize ulaşmadan ODYA Automated NOC bizi arayarak bilgilendiriyor ve anında haberdar olmamızı sağlıyor.” şeklinde ODYA Automated NOC’un izleme süreçlerinde sunduğu faydayı özetledi.
ODYA Automated NOC, Doğuş Teknoloji bünyesinde izleme ve biletleme yönetimini gerçekleştiren ve L0 seviye destek sağlayan bir yapıda kullanılıyor. Basit alarmlardan kritik alarmlara her seviyede olayı anında Doğuş Teknoloji ekibine bildiriyor. Olayların kritiklik seviyelerine göre BT ekiplerine arama ya da zincir aramayla haber verme yeteneğine sahip. Aramalara cevap gelene kadar otomatik aramalar gerçekleştirerek meydana gelen olayın krize dönme ihtimalinin önüne geçiyor. Doğuş Teknoloji Sistem ve Altyapı Grup Müdürü Evren Gök “Büyük miktarda veri ve log'ları hiçbir zorluk yaşamadan yönetiyor, kritik durumlarda bizi bilgilendiriyor ve ihtiyacımıza göre özelleştirilmiş raporları sunarak çıktıları doğru analiz etmemize yardımcı oluyor. Müşterilerimize sunduğumuz hizmetleri olumsuz etkileyecek bir olay ile karşılaştığımızda müşterilerimiz bize ulaşmadan ODYA Automated NOC bizi arayarak bilgilendiriyor ve anında haberdar olmamızı sağlıyor.” şeklinde ODYA Automated NOC’un izleme süreçlerinde sunduğu faydayı özetledi.
Doğuş Teknoloji’nin altyapı ve sistemlerinde oluşan herhangi bir kesintiden anında bilgi sahibi olması demek anında müdahale edebilmesi ve olayın olumsuz yansımalarını azaltması demek. Bu sayede Doğuş Teknoloji altyapısında yüksek müşteri memnuniyeti sağlayarak verdikleri hizmetlerin kalitesini en üst seviyeye taşıyabiliyor.
Doğuş Teknoloji’nin altyapı ve sistemlerinde oluşan herhangi bir kesintiden anında bilgi sahibi olması demek anında müdahale edebilmesi ve olayın olumsuz yansımalarını azaltması demek. Bu sayede Doğuş Teknoloji altyapısında yüksek müşteri memnuniyeti sağlayarak verdikleri hizmetlerin kalitesini en üst seviyeye taşıyabiliyor.
ODYA Automated NOC geceleri hafta sonları hatta resmî tatillerde 7/24 uçtan uca izleme gerçekleştirip destek hizmetlerine kesintisiz devam ediyor. İzleme, alarm yönetimi, detaylı raporlar, aralıksız Doğuş Teknoloji ekibinin önüne düşüyor. Bugün Doğuş Teknolojinin tüm ekipleri sorumlu olduğu sistemlerin çalışır durumda olup olmadığından haberdar. İzleme alanında ihtiyaç duydukları uzmanlığı bizden alarak kendi kritik projelerine ve görevlerine daha fazla zaman ayırabiliyorlar.
ODYA Automated NOC geceleri hafta sonları hatta resmî tatillerde 7/24 uçtan uca izleme gerçekleştirip destek hizmetlerine kesintisiz devam ediyor. İzleme, alarm yönetimi, detaylı raporlar, aralıksız Doğuş Teknoloji ekibinin önüne düşüyor. Bugün Doğuş Teknolojinin tüm ekipleri sorumlu olduğu sistemlerin çalışır durumda olup olmadığından haberdar. İzleme alanında ihtiyaç duydukları uzmanlığı bizden alarak kendi kritik projelerine ve görevlerine daha fazla zaman ayırabiliyorlar.
İzleme, biletleme ve L0 destek herhangi bir kurumun BT altyapısının sorunsuz ve kesintisiz çalışmasını sağlamak için 7/24 yürütülen temel bir süreç. 7/24 BT ekosistemindeki tüm bileşenlerin gözlemlenmesi, performanslarının değerlendirilmesi, izleme tarafında tespit edilen sorunların kayıt altına alınması ve Doğuş Teknoloji ekiplerine bildirilmesi, temel basit sorunların otomatik olarak çözülmesi, operasyonel verimliliklerini önemli derecede arttırdı. ODYA Automated NOC'un yapay zekâ destekli çalışma modeli sayesinde Doğuş Teknoloji, altyapı ve uygulamalarında yaşanan sorunlar büyümeden proaktif müdahaleler sağladı. Kesinti süreleri ve performans sorunları minimize edildi. Bugün herhangi bir müdahalede bulunmadan basit sorunları çözüme ulaşıyor. L0 desteğinin hızlı ve etkin sorun çözme süreçleri sayesinde müşteri memnuniyetinde kayda değer bir artış elde ettiler. Platformun sunduğu özel raporlardan durumu takip edip stratejik önlem almaları gereken noktaları kolaylıkla belirleyebiliyorlar.
İzleme, biletleme ve L0 destek herhangi bir kurumun BT altyapısının sorunsuz ve kesintisiz çalışmasını sağlamak için 7/24 yürütülen temel bir süreç. 7/24 BT ekosistemindeki tüm bileşenlerin gözlemlenmesi, performanslarının değerlendirilmesi, izleme tarafında tespit edilen sorunların kayıt altına alınması ve Doğuş Teknoloji ekiplerine bildirilmesi, temel basit sorunların otomatik olarak çözülmesi, operasyonel verimliliklerini önemli derecede arttırdı. ODYA Automated NOC'un yapay zekâ destekli çalışma modeli sayesinde Doğuş Teknoloji, altyapı ve uygulamalarında yaşanan sorunlar büyümeden proaktif müdahaleler sağladı. Kesinti süreleri ve performans sorunları minimize edildi. Bugün herhangi bir müdahalede bulunmadan basit sorunları çözüme ulaşıyor. L0 desteğinin hızlı ve etkin sorun çözme süreçleri sayesinde müşteri memnuniyetinde kayda değer bir artış elde ettiler. Platformun sunduğu özel raporlardan durumu takip edip stratejik önlem almaları gereken noktaları kolaylıkla belirleyebiliyorlar.
Evren Gök, ODYA Automated NOC’un sunduğu raporları Doğuş Teknoloji ekibinin kılavuzu olarak adlandırıyor. Sorunların ne kadar sürede çözüldüğünü analiz edebiliyorlar, hangi sorunların daha yaygın olduğunu belirleyebiliyorlar, hangi CI'ların daha fazla alarm ürettiğini ve bu CI'ları etkin bir şekilde nasıl yönetebileceklerini tartışabiliyorlar. ODYA Teknoloji ekibiyle birlikte Doğuş Teknoloji’nin ihtiyaçlarına göre özelleştirilmiş dashboard'lar kullanarak en önemli metrikleri ve bilgileri takip etmekteler.
Evren Gök, ODYA Automated NOC’un sunduğu raporları Doğuş Teknoloji ekibinin kılavuzu olarak adlandırıyor. Sorunların ne kadar sürede çözüldüğünü analiz edebiliyorlar, hangi sorunların daha yaygın olduğunu belirleyebiliyorlar, hangi CI'ların daha fazla alarm ürettiğini ve bu CI'ları etkin bir şekilde nasıl yönetebileceklerini tartışabiliyorlar. ODYA Teknoloji ekibiyle birlikte Doğuş Teknoloji’nin ihtiyaçlarına göre özelleştirilmiş dashboard'lar kullanarak en önemli metrikleri ve bilgileri takip etmekteler.
In - House izleme ekiplerinin karşılaştığı en büyük zorluklardan biri rapor oluşturmadır. Bu süreç onlar için zaman alıcı ve karmaşıktır. Müdahale gerektiren durumlar ekipler için önceliklenir. ODYA Automated NOC, ekiplerin ve yöneticilerin görmesi gereken raporları otomatik olarak oluşturmaktadır. Özelleştirilebilir dashboard'lar sayesinde yöneticiler ve ekipler ihtiyaçlarına göre spesifik verileri anında görüntülemektedir. Bugün hem Doğuş Teknoloji hem diğer ODYA Automated NOC kullanıcıları, karar alma süreçlerinde gözle görülür bir iyileşme elde etti. Bu iyileşme neticesinde ileriye dönük BT yatırımlarında doğru stratejik hamleler kurgulayabildiler.
In - House izleme ekiplerinin karşılaştığı en büyük zorluklardan biri rapor oluşturmadır. Bu süreç onlar için zaman alıcı ve karmaşıktır. Müdahale gerektiren durumlar ekipler için önceliklenir. ODYA Automated NOC, ekiplerin ve yöneticilerin görmesi gereken raporları otomatik olarak oluşturmaktadır. Özelleştirilebilir dashboard'lar sayesinde yöneticiler ve ekipler ihtiyaçlarına göre spesifik verileri anında görüntülemektedir. Bugün hem Doğuş Teknoloji hem diğer ODYA Automated NOC kullanıcıları, karar alma süreçlerinde gözle görülür bir iyileşme elde etti. Bu iyileşme neticesinde ileriye dönük BT yatırımlarında doğru stratejik hamleler kurgulayabildiler.