Kurumlar hedefleri doğrultusunda her yıl gelişiyor ve kullandıkları çözümler kendi iş süreçlerine uygun olmaktan çıkabiliyor. Böyle durumlarda yeni teknolojilere yatırım yapmak isteyen ancak doğru kararı nasıl vereceğini bilemeyen BT ekipleri için işler giderek zorlaşıyor. Konu doğru izleme çözümünün seçimi olduğunda bu karmaşıklık giderek artmaktadır. Sistem izlemenin zorlaştığını nasıl anlarız? Sistem altyapısını izlemek için en uygun araç hangisi? Hangi kriterler yol gösterici olur? Oluşturulan kriterlerin doğruluğundan nasıl emin olabiliriz? Bu noktada Altyapı İzleme Çözümü SolarWinds SAM ve NPM işinize yarayabilir.
10.000’den fazla çalışanı bulunan perakende sektörüne ait bir kurum hedefleri doğrultusunda büyümeye devam etmektedir. Kurum genelinde sistem altyapısının planlanması, kurulması ve işletilmesinden beş kişilik BT ekipleri sorumludur. Kurum büyüdükçe çalışan sayısındaki artış ve yeni tesislerin açılması ile iş yükü artarken bir yandan da geleneksel sistem altyapısı izleme ile ilgili sorunlar kendini göstermektedir.
Kurumun BT ekibi, izleme çözümleri arasında yapacağı seçimde dikkate alması gereken gereksinimler listesi vardı. Bazı gereklilikler basit olsa da, çalışma alanları belirli durumlarda özel değerlendirmeler gerektirmektedir. İzleme çözümlerini değerlendirirken kurumun gereksinimlerinden bazıları şunlardı:
Birçok farklı izleme çözümün özelliklerini karşılaştırdıktan sonra kurum SolarWinds’in izleme çözümünün
gereksinimlerini karşılayabildiğini fark etti.
Çözüm herkes tarafından kolayca kullanılabilmesi ve izleme hedefleri oluşturulabilmesi gerekiyordu. Ayrıca gelecekteki altyapı tasarımı için gerekli analizi gerçekleştirebilmeleri için bulut hizmetlerine giden yolları izlemelerine ve izlenen hedeflerin trend ve korelasyon analizlerini yapmalarına da olanak tanıması gerekiyordu.
Kurum ayrıca, sık sık değişen ürün özelliklerine sahip açık kaynaklı ürünleri ve işlerini genişletirken küçük ekiplerini korumak için zayıf destek hizmetlerine sahip üreticileri de hariç tuttu.
Kurum, SolarWinds’in doğru çözüm olduğunu ve birçok faydasını kullanıma başlar başlamaz fark etti.
Kurum, ülke çapında 700’den fazla sunucuyu ve ağ cihazını; 50’den fazla SaaS ve kurum içi uygulamayı izlemekte.
SolarWinds kontrol paneli, ülke çapındaki tüm konumların tek bir harita üzerinde entegrasyonunu sağlar ve sorunun nedenini belirlemek, karşı önlemleri almak için haritadan detaya inerek sorunları anında kontrol eder.
İzleme hedeflerini eklemek için özel bir bilgi gerekmediğinden, çeşitli üreticilerin ekipmanlarını kolaylıkla izleyebilirler ve sistem, gelecekteki sistem ve saha genişletmelerine kolayca uyum sağlayabilir.
SolarWinds‘in sunduğu NetPathTM işlevi, bir konumdan SaaS hizmetine giden yolu görselleştirerek, SaaS hizmeti arızalarının erken tespit edilmesini sağlar. Aynı zamanda sorunun kurum içinde mi yoksa telekomünikasyon taşıyıcısı veya hizmet sağlayıcısıyla mı ilgili olduğunu belirlemeyi mümkün kılar. Bu tespit mevcut BT ekipleri için büyük önem taşır. çevre. NetPath ayrıca, SaaS hizmetleriyle ilgili sorunların, sorun haline gelmeden önce sıklıkla çözüldüğü için araştırılması genellikle zor olan sorunların durumunun anlaşılmasını ve geriye doğru izlenmesini mümkün kılar.
Kurum, sistemi genişletirken veya değiştirirken artık sorunlarla ilgili kanıtları ve sayısal verileri sunabiliyor. Böylece yönetimle her zamankinden daha yapıcı bir şekilde iletişim kurabiliyorlar.
Kurumun Bt ekibi verimli çalışmayı sağlamak için kurum içi ve bulut bilişimden oluşan hibrit bir ortamda ağları, sunucuları ve uygulamaları tek bir ekrandan izleyebileceklerinden emin.
Kurumun BT müdürü yakın zamanda yaşadıkları bir olayı şu sözlerle aktardı: “E-posta ve sohbet bağlantımızı kaybetmemize neden olan bir Microsoft 365 kesintisi yaşadık. Böyle durumlarda NetPath işlevselliği rotaları izlediğinden, kontrol panelinden
NetPath’i kontrol ederek kullanıcıları hızlı bir şekilde bilgilendirebildik ve bu da sorunun sağlayıcı tarafında olduğunu gösterdi. İlk müdahale yaklaşık 10 dakikada tamamlanırken önceden ilgili ekipmanın normal olup olmadığının kontrol edilmesi ve servis sağlayıcıyla iletişime geçilmesi birkaç gün sürüyordu.”
“Active Directory’den hizmet olarak kimlik (IDaaS) senkronizasyon uygulamasıyla ilgili sorunlar ortaya çıktığında, sorunu tanımlamak ve başarısızlığın nedenine ulaşmak için tüm günlükleri (ağ, sunucu ve uygulama) incelemek zorunda kaldık” diye devam ettiler. SolarWinds sayesinde spesifik uygulama hizmeti kesintisini bir bakışta tespit edebildik ve arızaya müdahale etmek için gereken süreyi büyük ölçüde azalttık.”
Özetle SolarWinds, kurum için en iyi seçimdi çünkü “anlaşılması kolay ve kullanımı basitti.”
Yaklaşık bir saat içinde ağınızı keşfetmeye ve izlemeye başlayın.
Karmaşık ve gelişen ağların sağlığına ve performansına ilişkin kapsamlı görünürlük
Şirket içi, bulut ve hibrit ortamlarda atlamadan atlama performansı.
Önde gelen donanım satıcılarının cihazları için kutudan çıktığı gibi heterojen ağ desteği alın.
Ağ cihazından uygulamaya ve aradaki her şeye kadar görünürlük için NetFlow Traffic Analizörü (NTA), Ağ Yapılandırma Yöneticisi (NCM) ve Sunucu ve Uygulama Monitörü (SAM) ile entegrasyon.
Ağ verilerini ortak bir zaman çizelgesinde görsel olarak ilişkilendirme.
Ölçeklenebilirlik – Örnek başına 1 milyona kadar öğeye kadar ölçeklendirme.
1.200’den fazla uygulama, sistem ve altyapı izleme şablonu. Birden fazla protokol/yaklaşımdan (REST API, WMI, SNMP, PowerShell) yararlanan 1.000’den fazla topluluk şablonu ve özel şablon oluşturma.
Microsoft® uygulamaları, sistemleri, hiper yönetici, IaaS, PaaS ve SaaS ürünleri için kapsamlı izleme.
Uygulamalar ve sunucular arasındaki dinamik iletişime dayalı ilişkileri görselleştirin ve eşleyin; böylece uygulamalarınızı yavaşlatan ağ sorunlarını keşfedebilirsiniz.