BT Hizmet Yönetimi (ITSM) Nedir? BT Operasyonlarına Sağladığı 7 Avantaj!

Yaygın kullanımı ITSM olan BT Hizmet Yönetimi, müşteriler tarafından belirlenen ihtiyaçlar ve kısıtlar çerçevesinde, hizmetlerin uçtan uca yönetimidir. BT hizmetlerini tasarlama, oluşturma, sunma ve destekleme faaliyetlerinin tamamını içerir.

BT ekipleri ile olan iletişim ve iş trafiği nedeniyle, BT Hizmet Yönetimi temel BT desteği olarak anlaşılabilmektedir. Aksine, BT Hizmet Yönetimi, bilgisayarlardan sunuculara ve iş açısından kritik uygulamalara kadar her türlü teknolojiyi denetler.

BT Hizmet Yönetimi’nin temelinde yatan mantık, BT’nin bir hizmet olarak sunulmasına dayanır. Dizüstü bilgisayar gibi yeni bir donanım talebi BT Hizmet Yönetimi’ne basit bir örnek oluşturabilir. Bu talep bir portal aracılığıyla ilgili tüm bilgileri içeren bir destek ticket’ı açılarak iletilir ve tekrarlanabilir bir iş akışını başlatır. Ardından portal(ticketing sistemi), gelen istekleri önem sırasına göre sıralar ve ticket’lar ilgili BT ekibinin ekranında sıralanır.

BT Hizmet Yönetimi, BT hizmetlerinin tüm yaşam döngüleri boyunca yönetimi ve desteklenmesine yönelik ilke ve süreçlerin bütünü olduğundan, bir kuruluşun verimliliğini ve çalışan üretkenliğini artırmaya yardımcı olur. BT uzmanlarını BT hizmetlerine ihtiyaç duyan son kullanıcılarla buluşturan köprüdür. Bunu yaparken de birtakım avantajlar sağlamaktadır.

Başarılı BT ekipleri, yaklaşımlarını ITIL (Information Technology Infrastructure Library) gibi çerçevelerden oluşturur, ancak müşterilerinde süreçleri nasıl uyarlayacaklarını düşünürken dikkatli olunmalıdır.

Yazılım ve teknoloji, ekibin uygulamalarını desteklemeli ve etkilerini artırmalıdır. İyi bir ITSM yazılımı, BT’nin ekipler arası iş birliği ile kuruluşlarındaki diğer kişilere ulaşmasına yardımcı olur. Son kullanıcıları güçlendirir ve sıradan işleri otomatikleştirir, böylece ekip içindeki herkes elinde önem sırası en yüksek olan işlere odaklanacak zamana sahip olur.

Kuruluşa
Sağladığı Avantajlar

Artırılmış çeviklik: Değişikliklere ve yeniliklere hızla uyum sağlamanıza yardım olur. 

Düşük maliyetler: İş akışlarını kolayca görselleştirerek daha iyi verimlilik ve maliyet tasarrufu sağlamanıza yardımcı olur. 

Daha az BT sorunu ve geliştirilmiş yanıt: BT sorunlarını azaltır ve olaylara hızla yanıt vererek ilgili maliyeti ve kesintiyi azaltır. 

Kolay uyum: Mevzuat gerekliliklerine uygunluğu sağlar. 

Daha iyi hizmet: Son kullanıcılar için memnuniyet oranlarını iyileştirir.

IT Süreçlerine Sağladığı Avantajlar

Geliştirilmiş üretkenlik: Güvenilir hizmetlerle desteklenen uyumlu hedefler, daha az sorunla daha çok iş yapılmasını sağlar.
Artan kullanıcı memnuniyeti: BT, kullanıcının ihtiyaçlarının birincil odak noktası olduğu bir hizmet olarak sunulur.
Daha iyi süreç ölçeklendirme: Süreçler daha verimlidir ve kuruluşların kaliteyi düşürmeden daha fazla geliştirme yapmasına olanak tanır.
Daha hızlı olay algılama ve müdahale: Kuruluşlar, olayları belirleyerek ve bunlar bir sorun haline gelmeden önce hızlı bir şekilde yanıt vererek gelişmiş BT görünürlüğünün keyfini çıkarır.

 

IT Ekiplerine Sağladığı Avantajlar

İyileştirilmiş BT desteği: Daha iyi performans göstermek ve daha fazlasını yapmak için 7/24 BT desteği almanızı sağlar. Ayrıca, mevcut BT hizmetlerinin doğru şekilde kullanılmasına destek olur. 

Çok kanallı deneyim: Herhangi bir cihazdan, herhangi bir zamanda, dünyanın herhangi bir yerinden ilgili bilgilere erişmenizi ve destek talebinde bulunmanızı sağlar. 

Daha net roller ve sorumluluklar: Ekipler, kimin hangi görevlerden sorumlu olduğunu anlayabilir ve daha bilgili hale gelir. 

İyileştirilmiş iş uyumu: İşletmenin ve son kullanıcıların neye neden ihtiyaç duyduğunun görünürlüğünü sağlar.

 

SPIDYA BT Hizmet Yönetimi’nin Sağladığı 6 ITIL Pratiği

BT Hizmet Yönetimi BT ekiplerinin kurum içi etkin hizmet sunabilmelerinin anahtarıdır. SPIDYA, hizmet yönetimine yönelik yapılandırılmış bir yaklaşım ile bütçelere, kaynaklara ve sonuçlara dayalı olarak hizmetlerin sunumunu standartlaştırarak BT’yi iş hedefleriyle uyumlu hale getirir. Maliyetleri ve riskleri azaltır, müşteri deneyimini iyileştirir.

SPIDYA BT Hizmet Yönetimi’nin uygulama alanlarını sizin için derledik.

Olay Yönetimi

E-posta, telefon ve self servis portal üzerinden çağrı alabilir, e-postaların otomatik hizmet taleplerine dönüşmesi ve otomatik araçları ile verimliliği artırabilirsiniz. Esnek altyapısı ile iş süreçlerinizi özelleştirebilir, SLA altyapısı ile hizmet seviyenizi ölçebilirsiniz. Her sözleşmeye farklı SLA’ler tanımlayarak aynı platform üzerinde birden fazla sözleşme ve birden fazla SLA işletebilirsiniz.

Problem Yönetimi

Aynı konu ile ilişkili birçok olay kaydını tek bir problem altında toplayarak doğru sınıflandırmayı ve atamayı gerçekleştirebilirsiniz. Problem kök neden analizleri ve geçici çözümler ile doğru çözüm için altyapı oluşturabilir, bilgi bankası ve daha birçok yardımcı araç ile verimliliğinizi artırabilirsiniz.

Envanter ve Konfigürasyon Yönetimi

BT ve BT dışı tüm varlıklarınızı tek bir platform üzerinden yönetebilirsiniz. Stok, sevkiyat operasyonları ve zimmet iş akışlarının bir arada yürütülebildiği envanter süreçlerinizi otomatize edebilirsiniz. Active Directory entegrasyonu ile personel ve hiyerarşi tanımlarına hızlı erişim sağlayabilirsiniz. Bakım otomasyon modülü ile marka ve model bağımsız tüm varlıklar için bakım planlamalarını yapabilir, gelişmiş entegrasyon kabiliyetleri sayesinde birçok uygulama veya cihazlarla tam uyumlu bir şekilde çalışmasını sağlayabilirsiniz.

Hizmet Kataloğu

Departman, bölüm, kişi vb. yetkilendirme seçenekleri sayesinde doğru hizmeti doğru kişi ile en hızlı şekilde buluşturabilirsiniz. İş süreçlerinize göre özelleştirilebilen dinamik onay akışları ile yetki problemlerini ortadan kaldırabilir ve süreçlerinizi hızlandırabilirsiniz.

Değişiklik Yönetimi 

Özelleştirilmiş iş akış araçları ile başarısız değişikliklerin ortadan kaldırılmasını sağlayabilirsiniz. Konfigürasyon veri tabanı ile bütünleşik çalışan değişiklik yönetiminde doğru etki, öncelik ve güvenlik analizlerini gerçekleştirerek standart, normal ve kritik statülerle planlayabilir ve riski en aza indirebilirsiniz.

Satın alma

Tedarikçi yönetimini ve BT satın almalarınızı son kullanıcı talepleri ve envanter yönetimi ile etkileşimli kullanarak uçtan uca izleyebilir bir BT maliyet çıktısı oluşturabilirsiniz.

Tüm bu hizmetleri yönetmek bir zorluktur ve müşteriler kurumların göreve hazır olmasını bekler. Kurumlar, müşterilerine gerçek değer sağladıklarından emin olmak ve sayısız görevi & süreci etkin bir şekilde koordine etmek için BT Hizmet Yönetimi’nden faydalanmalıdır.

Bu blog yazısını sosyal medyada paylaşın!

Facebook
LinkedIn
X

Başlıklar

BT Hizmet Yönetimi’ne dair detaylı bilgi için bizimle iletişime geçin!
Bu formu bitirebilmek için tarayıcınızda JavaScript'i etkinleştirin.
İsim - Soyisim
BT Hizmet Yönetimi NOC Sistemleri