Resolve ile Zaman Alıcı 10 BT İşleminizi Otomatize Edin!

Büyümenin getirmiş olduğu ihtiyaçlar ve popülerlik bir yana, akıllı BT otomasyonu hala son derece karmaşık, büyük kaynaklar, zaman ve maddi yatırım gerektiren bir durum olarak görülüyor. Ancak her zaman bu şekilde olması gerekmez. En basit BT iş akışları ile süreçler için hızlı ve ölçülebilir bir yatırım getirisi elde etmek mümkündür. Resolve ile otomatize edebileceğiniz 10 basit işlem bu yazımızda!

Daha Fazla Verimlilik Elde Etmek İçin 10 Basit İşlemi Otomatize Edin!

1. Şifre Sıfırlama

Gartner’a göre, %20 ile %50 arası yardım masası çağrısı, şifre sıfırlama işlemlerini içeriyor. Üstelik, Forrester Research, her bir şifre sıfırlama işleminin ücretini ortalama 70 dolar olarak tahmin etmektedir.

Bu basit task’i otomatize etmek destek ekiplerinin yükünü hafifletir ve işletmenizin önemli miktarda tasarruf yapmasını sağlar. Aslında, herhangi bir insan müdahalesine ihtiyaç duymadan tüm süreç yürütülebilir, bu sayede son kullanıcı için arıza süresini azaltılmış olur ve BT üretkenliğini artırır.

2. İşe Alım Süreçleri

Manuel olarak işe alım süreçlerini yürütmek, tüm BT ve İK ekipleri üzerinde önemli bir yük oluşturur ve zaman alır. Bu durum, özellikle yeni eleman alım hacmi yüksek olan kuruluşlar için geçerlidir. Kuruluşunuz yüksek maliyet ortaya çıkarıyor olsa da bu sürecin otomatikleştirilmesi anında geri dönüş sağlayacaktır. Ayrıca yeni başlayacak çalışanların daha hızlı adaptasyonunu sağlayacak ve bu da daha yüksek verimli bir ortama katkıda bulunacaktır.

3. Sanal Makine Oluşturma

Bir sanal makine yöneticisinin günlük iş yükü, manuel görevler ve verimsiz süreçlerle doludur. Bununla birlikte, bir felaket durumunda, sanallaştırılmış bir altyapıyı tesis dışında mümkün olan en kısa sürede çalışır duruma getirmek, bir kuruluşun devam eden operasyonları için kritik öneme sahiptir. Rutin sanal makine görevlerini otomatikleştirmek ve bazılarını akıllı bir sohbet robotu arabirimiyle self servis işlevlere dönüştürmek, BT personelinin yükünü azaltabilir ve daha stratejik projelere odaklanmalarını sağlar.

Resolve

4. Gelen Alarma Yanıt

Altyapı karmaşıklığı, BT personelini bunaltabilecek ve MTTR (Mean Time To Repair) metriklerini olumsuz etkileyebilecek alarm yoğunluklarına yol açmaktadır. Manuel alarm yanıtı, özellikle yaygın ve rutin olaylar için, deneyimli personelin verimsiz bir şekilde kullanılması anlamına gelir. Ayrıca hataya son derece yatkın, gereksiz yere zaman alıcı ve kaynaklara olan talep arttıkça uzun vadede sürdürülemez bir yapısı varıdır. Bu sürecin otomatikleştirilmesi, her olaya en iyi pratiklerin uygulanmasını sağlarken L1 seviye insan kaynağı gereksinimlerini önemli ölçüde azaltır.

Resolve

5. Disk Alanında Yer Açma

Uygulamalar için planlanmamış downtime sürelerinin en yaygın nedenlerinden biri, kritik disk alanı eksiklikleridir. Disk alanını tüketen, hızla büyüyen log dosyaları kadar basit bir şey, bir sunucunun çökmesine neden olur. Bu da downtime sürelerine ve saatlerce iş kaybına yol açar. Pahalı sonuçları olan kesintiler, kurumsal operasyonlara önemli ölçüde zarar verir. Otomasyonla, düşük disk alanı olaylarını ortadan kaldırmak kolayca başarılır.

Resolve

6. Servisin Yeniden Başlatılması

Uygulama yapılandırma dosyalarındaki sık değişiklikler, hizmet çökmeleri veya sistem belleğini serbest bırakma ihtiyacı nedeniyle bir BT aracısının günde kaç kez bir hizmeti uzaktan yeniden başlatması gerektiğini biliyor musunuz? Bu olduğunda, aracının bir sunucuya uzaktan bağlanması, sunucuyu yeniden başlatması, servis kullanılabilirliğini kontrol etmesi ve belki de başka önlemler alması gerekir. Bu, nadiren hızlı ilerleyen bir süreçtir. Otomasyonla, programlanan veya uyarı yoluyla tetiklenen bir iş akışı ayarlanabilir. Bununla risk azaltır ve uygulamanın uptime süresini yükseltebilirsiniz.

Resolve

7. SQL Sorguları

Uygulama yapılandırma dosyalarındaki sık değişiklikler, hizmet çökmeleri veya sistem belleğini serbest bırakma ihtiyacı nedeniyle bir BT aracısının günde kaç kez bir hizmeti uzaktan yeniden başlatması gerektiğini biliyor musunuz? Bu olduğunda, aracının bir sunucuya uzaktan bağlanması, sunucuyu yeniden başlatması, servis kullanılabilirliğini kontrol etmesi ve belki de başka önlemler alması gerekir. Bu, nadiren hızlı ilerleyen bir süreçtir. Otomasyonla, programlanan veya uyarı yoluyla tetiklenen bir iş akışı ayarlanabilir. Bununla risk azaltır ve uygulamanın uptime süresini yükseltebilirsiniz.

Resolve

8. Dosya İzleme

Dosya izleme ve veri bütünlüğünün sağlanması, Sistem Yöneticilerinin üstlendiği en kritik görevler arasındadır. Neredeyse her sistem admini, kullanıcıların dosyaları silmesi veya değiştirmesi ve ardından onlara hiç dokunmadıklarını iddia etmesiyle ilgili çok sayıda sorun yaşamıştır. Bundan kaçınmak ve BT ekibinizi muazzam miktarda zamandan ve yükten kurtarmak için, görev açısından kritik dosya ve klasörlerinizdeki günlük rutin görevleri otomatikleştiren önceden tanımlanmış bir dizi iş akışı ayarlar.

9. Olay Log İzleme

İşletim sistemleri, uygulamalar ve cihazlar, sayısal, metinsel ve diğer bilgileri içeren sürekli bir günlük verisi akışı oluşturur. Bu, sorunları performans sorunlarına (veya daha kötüsüne) yol açmadan önce tespit etmek ve çözmek için paha biçilmez olabilir; ancak, tüm bu verileri manuel olarak gözden geçirmek gerçekçi değildir. BT otomasyonu, bu işlevi bir insanın yapabileceğinden çok daha doğru ve çok daha hızlı gerçekleştirebilir. Ayrıca, ortaya çıkardığı sorunları gidermek için iş akışları başlatabilir ve aksi takdirde tespit edilemeyecek olası kesintileri önleyebilir.

10. Yama Yönetimi

Çoğu yama yönetimi aracında belirgin ve son derece sinir bozucu bir özelleştirme eksikliği vardır ve bu durum, benzersiz kurumsal SOP’lerine (Standard Operating Procedure) uyması gereken BT ekipleri için büyük bir sıkıntı noktası oluşturur. Otomasyon, iş akışını özelleştirmek için yama öncesi ve sonrası yönetim sürecini kolaylaştırabilir. Ayrıca, tam olarak ihtiyaç duyduğunuz şekilde çalışan, ince ayarlı bir yama yönetimi süreci oluşturmak için diğer platformlar ve araçlarla sorunsuz bir şekilde entegre edilebilir.

Akıllı BT otomasyonu, büyük bir sistem revizyonu gerektirmez ve çok büyük bir zaman, para ve diğer kaynak yatırımı gerektirmez. Küçükten başlayarak ve yukarıda listelenen on manuel süreçten birini veya daha fazlasını otomatikleştirerek, daha verimli çalışabilmek için BT operasyonlarınızı önemli ölçüde dönüştürebilir ve yetenekli çalışanlarınızın becerilerini daha anlamlı işlere odaklamalarını sağlayabilirsiniz.

Bu blog yazısını sosyal medyada paylaşın!

Facebook
LinkedIn
X

Başlıklar

Resolve hakkında detaylı bilgi almak için bizimle iletişime geçin!
Bu formu bitirebilmek için tarayıcınızda JavaScript'i etkinleştirin.
İsim - Soyisim
BT Hizmet Yönetimi NOC Sistemleri