Yönetilen Hizmetler

Yönetilen Hizmetler ile BT Ortamınızı
7/24 Sizin için Yönetiyoruz!

Yönetilen Hizmetler, BT altyapınızın uzman bir hizmet sağlayıcı tarafından izlenmesi, bakımı, yönetilmesi ve raporlanması sürecidir. Sunucular, ağlar, veritabanları gibi tüm altyapı bileşenleriniz, 7/24 izlenir, bakımı yapılır, yönetilir ve raporlanır.

ODYA Teknoloji

Neden Yönetilen Hizmetleri Tercih Etmelisiniz?

Yüksek ilk yatırım maliyetleri, karmaşık lisanslama süreçleri ve donanım bakım yükleri ile uğraşmak yerine; tamamen aylık kiralama modeliyle sunduğumuz Yönetilen Hizmetler yaklaşımımız, BT bütçenizi CAPEX’ten vergi avantajlı ve öngörülebilir OPEX modeline taşıyarak kurumunuza finansal esneklik kazandırır. 

Bu stratejik dönüşüm aynı zamanda nitelikli uzman bulma, işe alım ve oryantasyon gibi zaman alıcı insan kaynakları süreçlerinden de tasarruf etmenize olanak tanıyarak organizasyonel verimliliğinizi doğrudan artırır. 

7/24 proaktif izleme merkezimiz ve hızlı devreye alma yeteneklerimiz sayesinde, teknoloji dünyasındaki yeniliklere paralel olarak sistemlerinizin her daim güncel kalmasını garanti altına alırken; olası kesinti sürelerini minimize ederek iş sürekliliğinizi en üst seviyeye çıkaran, sürpriz bakım giderlerinden arındırılmış, güvenli ve çevik bir teknoloji altyapısına sahip olmanızı sağlıyoruz.

yönetilen hizmetler, managed services, managed monitoring

MTTR (Ortalama Onarım Süresi)

MTTR sürelerini dramatik ölçüde kısaltarak iş akışınızın asla aksamamasını sağlıyoruz.

Kapasite Planlaması

Tüketim trendlerini analiz edip gelecekteki ihtiyaçları bugünden belirliyoruz.

Dijital İtibar ve Güven Katmanı

Kesintisiz erişilebilirlik sunup kullanıcı deneyimini her zaman en üst seviyede tutuyoruz.

Yönetilen Hizmetler

Hangi BT Varlıklarınızı
7/24 Yönetiyoruz?

ODYA Teknoloji Profesyonel Hizmetler ekibi, günümüzün Hibrit ve Çoklu Bulut mimarilerine özgü zorlukları aşmanız için, IT ekosisteminizin her katmanını proaktif izleme ve yönetim uzmanlığı ile kapsar. 

7/24 Gözetim ve Güvenlik Operasyonları

Altyapı ve İşletim Sistemi Yönetimi

Uygulama ve Microsoft Ekosistemi

Performans, Kaynak ve Süreç Yönetimi

yönetilen hizmetler, managed services
NOC & SOC Hizmeti

7/24 Gözetim ve Güvenlik Operasyonları (NOC & SOC)

Sistemlerinizi gözünüz arkada kalmadan bize emanet edin. Olası kesintileri ve tehditleri proaktif olarak izliyor ve engelliyoruz.

NOC (Network Operations Center): Ağ ve sistem sağlığının 7/24 izlenmesi ve olay müdahalesi.

SOC (Security Operations Center):  Siber güvenlik tehditlerinin tespiti, analizi ve önlenmesi.

Network Segmentasyon Yönetimi:  Ağ güvenliğinizi artırmak ve riskleri izole etmek için profesyonel segmentasyon.

İşletim Sistemi Yönetimi

Altyapı ve İşletim Sistemi Yönetimi

Temel yapı taşlarınızın sağlam ve güncel kalmasını sağlıyoruz. 

  • Infrastructure (Altyapı) Yönetimi: Sunucu, depolama ve sanallaştırma katmanlarının uçtan uca yönetimi. 
  • OS Yönetimi:Windows ve Linux ortamlarınızın kurulumu, yamalanması, bakımı ve optimizasyonu. 
yönetilen hizmetler, managed services, managed monitoring, yönetilen izleme
yönetilen hizmetler, managed services, managed monitoring, yönetilen izleme
Microsoft Uygulamaları Yönetimi

Uygulama ve Microsoft Ekosistemi

İş kritik uygulamalarınızın ve Microsoft servislerinizin kesintisiz çalışmasını garanti altına alıyoruz.
  • Microsoft Uygulamaları Yönetimi:
    • Active Directory:  Kimlik ve erişim yönetimi.
    • Exchange: Kurumsal e-posta altyapısı yönetimi.
    • IIS (Internet Information Services):  Web sunucusu yönetimi.
    • Terminal Server:  Uzak masaüstü hizmetleri yönetimi.
  • Monitoring ve Uygulama Yönetimi:
    Tüm uygulama katmanlarının sağlık durumunun anlık takibi.
Süreç Yönetimi

Performans, Kaynak ve Süreç Yönetimi (ITSM & APM)

Sadece “çalışan” değil, “verimli çalışan” bir sistem inşa ediyoruz.

ITSM (BT Hizmet Yönetimi): Olay, talep ve değişim yönetimi süreçlerinin standartlara uygun yürütülmesi.

Application Performance Management (APM): Uygulamalarınızın hızını ve yanıt sürelerini optimize etme.

Uygulama Kaynak Yönetimi: Kaynakların (CPU, RAM, Disk) en verimli şekilde dağıtılması ve darboğazların önlenmesi.

yönetilen hizmetler, managed services, managed monitoring, yönetilen izleme
S.S.S

Sıkça Sorulan Sorular

Yönetilen Hizmetler, bir hizmet sağlayıcının BT altyapınızı izleyip yönetmesi, bakımını yapması, sorunları çözmesi ve raporlaması sürecidir. Bu hizmetler, işletmelerin iç kaynaklarını daha verimli kullanmalarını sağlar ve teknoloji yönetimi konusunda uzman desteği almanıza olanak tanır.

  • Kesintisiz İzleme: 7/24 proaktif izleme, sistem performansını izler ve olası sorunları erken tespit eder.
  • Uzman Desteği: BT altyapınız için uzman bir ekip tarafından yönetim ve bakım hizmeti alırsınız.
  • Maliyet Tasarrufu: Kendi ekiplerinizi izleme yönetimi ve bakımı işlemlerinden özgür bırakarak iç maliyetleri düşürürsünüz.
  • Verimlilik Artışı: BT ekipleriniz strateji geliştirmeye ve işletme süreçlerine odaklanabilir.
  • Güvenlik ve Uyumluluk: Sürekli izleme ve güncellemelerle altyapınız daha güvenli hale gelir.
  • Uluslararası Standartlara Uygunluk: İşletim sisteminiz, ITIL metodolojisi ve ISO 20000, ISO 27001 gibi küresel standartlara uygun bir biçimde yönetilmektedir.

Hayır, Yönetilen Hizmetler kapsamında, lisanslar ve gerekli yazılım ODYA Teknoloji tarafından temin edilir ve yönetilir. Bu sayede lisans gibi ek yüklerden kurtulmuş olursunuz.

Yönetilen Hizmetler kapsamında, izleme çözümlerinin tüm bakım süreçleri bizim tarafımızdan yürütülür. Altyapınızın izlenmesi ve iyileştirilmesi gibi bakım işlemleri düzenli olarak yapılır. Seçtiğiniz Yönetilen Hizmetler kapsamına göre herhangi bir sorun tespit edildiğinde, müdahale edilir ve çözüm sağlanır. L0 desteğin yanında L1 ve L2 destek de sunulmaktadır.

Yönetilen Hizmetler, iç BT ekiplerinin kaynaklarını daha verimli kullanmalarını sağlar. Aynı zamanda, donanım ve yazılım yatırımlarını dışarıdan temin ederek, yüksek başlangıç maliyetlerini ve lisans ücreti gibi giderleri ortadan kaldırır. Sürekli bakım ve izleme hizmetiyle potansiyel arıza ve kesinti süreleri en aza indirilir, bu da uzun vadeli maliyet tasarrufu sağlar.

ODYA Teknoloji Yönetilen Hizmetleri kataloğunda; sunucular, ağ altyapıları, veritabanları, uygulamalar kısacası tüm BT bileşenleri ve bu bileşenlerin performansları sürekli olarak izlenir. Tüm BT altyapınızın 7/24 yönetilmesiyle tam hakimiyet elde edilir ve herhangi bir kesinti anında hızlıca müdahale imkanı sunulur. Eğer tercih edilirse ODYA Teknoloji Yönetilen Hizmetler ekipleri de müdahale gerçekleştirir.

ODYA Teknoloji’nin sunduğu Yönetilen Hizmetler kapsamlarına göre çeşitli paketlerden oluşmaktadır. Ancak ihtiyaçlarınıza göre aşağıda sunulan içeriklerden kendinize en uygun Yönetilen Hizmetler paketini oluşturabilirsiniz.

  • Altyapı Keşfi ve Bağımlılık Haritalama
  • Proaktif İzleme
  • İzleme Sistemi İyileştirmeleri
  • AI Destekli Alarm Yönetimi (Arama, SMS, Mail ve uygulama üzerinden bilgilendirme)
  • AI Destekli Olay Çözümü
  • Raporlama ve Performans Analizi

Yönetilen Hizmetler kapsamında, BT ortamınızın durumu ve performansı hakkında düzenli raporlar alırsınız. Bu raporlar, sistem sağlığı, güvenlik durumu, olay yönetimi ve çözüm süreçleri gibi kritik bilgileri içerir. Aynı zamanda sunduğumuz raporlar CI’larınızın ve genel BT ortamınızın sağlık durumunu size sunarak stratejik yol haritası çizmenize yardımcı olur. Raporları size özel dashboard üzerinden kendiniz istediğiniz zaman indirebileceğiniz gibi, haftalık ya da aylık istenilen periyodlarda Yönetilen Hizmetler ekip müdürleri tarafından sizinle paylaşılır.

BT ekipleriniz ODYA Teknoloji Yönetilen Hizmetler ekibine 7/24 istedikleri kanaldan ulaşabilir. Aynı zamanda projenize atanan Monitoring Engineer ile sürekli iletişimde kalarak, BT ortamının durumu hakkında istedikleri zaman talep ettikleri bilgiyi alabilirler.

Yönetilen Hizmetlerde, belirli yanıt süreleri, çözüm süreleri ve hizmet sürekliliği garantileri sağlanır. Bu SLA garantileri, hizmetin kalitesini ve zamanında çözüm sağlanmasını teminat altına alır.

Herhangi bir sorun durumunda, 7/24 destek hattımızla iletişime geçebilirsiniz. Ayrıca, ODYA SD (Service Desk) sistemimiz üzerinden talep oluşturabilir ve durumunuzu takip edebilirsiniz. Problemleriniz, uzman ekiplerimiz tarafından hızla çözülür.

Yönetilen Hizmetler, altyapınızda olabilecek kesintileri en aza indirir çünkü sizin adınıza 7/24 aralıksız izleme gerçekleştiren bir ekip sunar. Bu ekip mevcut problemleri anında tespit ettiği gibi olası problemleri de fark eder ve olaylar krize dönmeden önlem almanıza yardımcı olur. Siz kendi BT işlerinizi sürdürürken Yönetilen Hizmetler ekibi sizin bir parçanız, “İzleme Ekibiniz” olarak görevini sürdürür.

Yönetilen Hizmetler, izleme ekibi kurmak için kaynak ayırmak istemeyen ya da izleme çözümlerinin lisansları, yenilemeleri, bakım ve geliştirmeleri ile uğraşmak istemeyen kurumlar için öncelikli tercihtir. BT yönetimini dışarıya vermek isteyen, altyapılarını daha verimli ve güvenli bir şekilde yönetmek isteyen her türden işletme için uygundur. Küçük ve orta ölçekli işletmelerden büyük kurumsal yapılarla çalışan şirketlere kadar her türlü organizasyon, bu hizmetlerden faydalanarak iç kaynaklarını daha verimli kullanabilir ve teknolojik altyapılarının kesintisiz çalışmasını sağlayabilir.

ODYA Teknoloji

Uzman Ekibimizle
İletişime Geçin

BT’den sahaya, uçtan uca izleme ve kesintisiz kontrol için ihtiyaç duyduğunuz çözümleri uzman ekibimizden dinleyin!

    İletişim, ODYA Teknoloj, Contact us, ODYA Contact

    +90 216 577 5320

    info@odya.com.tr

    Genel Merkez

    Barbaros Mah. Begonya Sok. No: 3 NİDA Kule Kuzey Kat: 12 Ofis:133, 34746 Ataşehir/İstanbul

    AR-GE Merkezi

    BİRUNİ Teknopark – Kazlıçeşme Mah. 245.Sok. No:5 Zeytinburnu/İstanbul