Regülasyonların artması ile birlikte finans sektöründe gözlemlenebilirlik ihtiyacı gün geçtikçe artıyor. Finans sektöründen bir firmanın yaşadığı APM serüvenini sizlerle paylaşmak istedik.
Finans sektörünün öncülerinden bir firma, uzun yıllar boyunca uygulamalar geliştirmekte ve büyütmekteydi. Firma, BT işlemlerinde daha yüksek düzeyde karmaşıklığa yol açan dağıtık sistemler (Monolithic, AIX, Linux/Windows-VM’ler, Kubernetes vb.) kullanmaktaydı.
Sistemler ve hizmetler arasındaki iletişim API’ler aracılığıyla yapılmaktaydı. Bir uygulama modernleştirme projesiyle firma, OpenShift gibi modern mimarilerin ve platformların avantajlarından yararlanmış ve paralel olarak monolitik uygulamaların çalışma yükünü azaltmaktaydı. Farklı platformlar farklı ekipler tarafından işletilmekteydi.
Buradaki zorluk, hizmetler ve sistemler zinciri boyunca performans sorunlarını anlamaktı. Mikroservisler artan kullanımıyla birlikte, geleneksel APM çözümleri, çalışanların potansiyel performans sorunlarının temel nedenine ulaşmasında başarısız olmaktaydı. Ortamdaki bağımlılıkları görmek ve bununla birlikte hataları daha hızlı anlamak için bir çözüme ihtiyacı vardı.
Instana, karmaşık ortamlar için benzersiz gözlemlenebilirlik yeteneklerine sahiptir. Kurulumların hızlı ve kolay olması firmanın Instana’yı seçmesinde önemli bir etkendi. Tek bir ajan ve üzerindeki sensörler ile tüm uygulamaların keşfi hızlı bir şekilde tamamlandı.
Firmada mevcut izleme aracı ile bir performans sorunu olduğunu göstermek kolaydı. Bu noktada zorluk, hizmetlerin bağımlılıklarını anlamak, performans sorunlarını izlemek ve hataların temel nedenini aramaktı. Instana ile uygulama kodu içerisinde değişiklik gerektirmeden tracing yapılabiliyordu. Değerlendirilen diğer çözümler, eksik veya yanlış olma riskiyle birlikte çok fazla çabaya neden olabilecek uygulama kodunda bir değişiklik gerektiriyordu. Instana’nın uygulanması (back-end server ve agents) çok kolaydı, bu nedenle çözümün avantajlarından anında yararlanılabiliyordu.
Firma hizmet ortamının bağımlılıklarını daha iyi anlayabildi ve kod seviyesindeki hatalar daha hızlı bulunabildi. Hizmet zincirini takip etme yeteneği, hata aramayı ve kusurun giderilmesini hızlandırdı. Sorunlar daha erken tespit edilebildiği için, firma önleyici karşı önlemler alabildi, böylece kesintilerin sayısı ve etkileri azaltılabildi. Instana ile optimizasyon potansiyeli belirlenerek, uygulamaların response time süresi iyileştirildi.